Guvernul olandez vrea mai puţine zboruri de noapte pe aeroportul Schiphol din Amsterdam şi de asemenea interzicerea celor mai zgomotoase zboruri de noapte din 2025, pentru a reduce poluarea fonică, a informat vineri ministrul Infrastructurii, Mark Harbers, într-o scrisoare trimisă Parlamentului, transmite Reuters.
Această măsură, care va limita traficul pe unul din cele mai aglomerate hub-uri aeriene din Europa, vine după ce în luna martie un tribunal local a ordonat guvernului de la Haga să facă mai mult pentru a reduce poluarea fonică.
Mark Harbers a precizat că numărul zborurilor de noapte va fi redus de la 32.000 până la 27.000 în 2025, iar cele mai zgomotoase avioane, cum este Boeing 747-400, vor avea interdicţie pe aeroportul Schiphol între orele 11 p.m. şi 7 a.m. În plus, sectorului aviaţiei i se cere să înlocuiască o parte din avioane cu aparate mai puţin zgomotoase.
De asemenea, Harbers a spus că Guvernul olandez analizează o închidere parţială sau totală a aeroportului Schiphol pe timpul nopţii, începând din luna noiembrie 2026, un plan pe care directorul aeroportului Schiphol l-a susţinut anul trecut în presa locală.
Aeroportul Schiphol a convenit să crească costurile pentru companiile aeriene care utilizează avioane zgomotoase, în ideea de a încuraja companiile să opteze pentru avioane mai silenţioase.
Guvernul olandez a încercat anul trecut să restrângă numărul de zboruri, cu sprijinul aeroportului Schiphol, până la 450.000, cu 10% sub nivelul înregistrat în 2019, în încercarea de a reduce poluarea fonică. Însă, la final, guvernul de la Haga s-a plecat în faţa presiunilor venite de la industria transportului aerian dar şi a obiecţiilor ridicate de Uniunea Europeană, care a apreciat că guvernul olandez ar trebui, mai întâi, să analizeze alte opţiuni pentru a reduce poluarea fonică. În luna decembrie 2023, conducerea aeroportului Schiphol anunţa că va avea capacităţi pentru 483.000 de zboruri în acest an.