Analize
Tazz: Burgerul, produsul vedetă al anului în România, cu peste 3 milioane de comenzi
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare rapidă din România, a lansat Topul Tadaaazz. Potrivit datelor, produsul preferat de români în 2024 este burgerul, cu peste 3 milioane de comenzi.
Topul Tadaaazz este o analiză anuală, pe baza informațiilor colectate din aplicația Tazz, care include atât cele mai comandate produse și categorii, cât și restaurantele cele mai căutate sau evoluția tendințelor de consum la nivel național și în principalele orașe.
Topul preferințelor Tadaaazz 2024
Clasamentul preparatelor preferate de români este completat de shaorma, cu mai mult de 2,8 milioane de produse comandate, și pizza, cu peste 2,7 milioane de produse vândute. Din punct de vedere al opțiunilor pentru un anumit specific gastronomic, pe primul loc este bucătăria americană, urmată de cea mediteraneană, orientală, românească și asiatică.
În 2024, valoarea comenzii medii s-a ridicat la 91 de lei, iar cele mai multe comenzi au vizat preparatele de tip fast-food, la fel ca în 2023.
La nivel național, orașele cu cele mai multe comenzi au fost: București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Brașov. La nivel de parteneri, cele mai multe comenzi s-au îndreptat către:
- La nivel național – McDonald’s, KFC, Jack’s Bistro, Dristor Kebap, Spartan;
- În București – Dristor Kebap, Vivo Fusion Food Bar, Zest Pizza, Nikos Greek Taverna, Shaormeria Băneasa;
- În Timișoara – Jack’s Bistro, Restaurant Nora, 3F, Restaurant Tinecz, Fresh Kebab;
- În Cluj-Napoca – Big Belly, Grande, Express Chef, Poco Loco, Samsara;
- În Iași – Dania, Class, Vivo Fusion Food Bar, Oliv, Brics by Beer Zone;
- În Brașov – Ando’s, Dei Frati, Shaormeria Băneasa, Berăria Poftă sau Foame, Sandwich la Juma’ de Kil;
Apa rămâne cel mai comandat produs de la supermarket
În ceea ce privește topul anual al produselor comandate de pe Tazz din categoria supermarket, apa plată conduce clasamentul, cu aproape 850.000 de produse livrate, urmată de băuturile răcoritoare carbogazoase și de lapte.
“Statisticile Tadaaazz sunt un instrument foarte important, care ne ajută să luăm pulsul la nivel de piață și să vedem ce își doresc clienții. Ne bucurăm că și anul acesta le-am dat românilor posibilitatea să își achiziționeze toate produsele necesare, dar și să își satisfacă poftele și să aibă parte de beneficii și oferte speciale”, a declarat Răzvan Acsente, Chief Marketing Officer, Tazz.
Tendințe și evoluții
La nivel de tendințe, meniul zilei reprezintă una dintre cele mai căutate opțiuni pentru masa de prânz, fiind produsul cu cea mai mare recurență în rândul clienților. Orașele cu cele mai multe comenzi pentru meniul zilei sunt: Timișoara, Bacău, Constanța, Târgu Mureș și Brăila.
La capitolul deserturi, papanașii au rămas și în 2024 cei mai apreciați, urmați îndeaproape de clătite și tiramisu.
Ziua cu cele mai multe comenzi în aplicație rămâne vinerea, la fel ca în 2023, cu aproape 17% dintre opțiunile plasate săptămânal, iar cele mai multe comenzi vin în jurul orei 19:00.
Comenzile de grup rămân populare și în 2024, iar cea mai valoroasă s-a ridicat la 3.225 de lei și a fost plasată în București de către 45 de persoane, la Vivo Fusion Food Bar. Clujenii conduc și anul acesta detașat la numărul de comenzi de grup, cu peste 22.400. Comenzile de grup reprezintă una dintre cele mai eficiente metode prin care se pot organiza mesele, în special la locul de muncă sau cu prietenii. Un avantaj important este că fiecare membru al grupului poate comanda ceea ce își dorește și plăti separat.
Bucureștenii, cei mai activi clienți la orele târzii
Topul orașelor cu cele mai multe comenzi între orele 22:00 și 2:00 este condus de București, la distanță considerabilă de următoarele clasate: Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov. Peste 40.000 de preparate s-au comandat în acest interval, iar cele mai multe pofte la ore târzii s-au îndreptat spre shaorma și meniuri pe bază de burgeri.
2024, în cifre și curiozități
Printre detaliile interesante și recordurile anului se numără:
- Un bucureștean a cumpărat 130 de mici, în cadrul unei singure comenzi;
- Un total de aproape 560.000 de role de hârtie igienică au fost comandate de-a lungul anului;
- O timișoreancă a comandat nu mai puțin de 293 de ciorbe;
- Un clujean a doborât recordul comenzilor de cafele, cu 392 de produse cumpărate;
- Circa 5.500 de prezervative au fost comandate din sex-shop-uri.
În ceea ce privește abonamentele Genius, un român a avut parte de cea mai mare economie: 3.500 de lei pentru un total de 563 de comenzi.
1 din 4 clienți recompensează riderii
Conform statisticilor Tadaaazz, un client din patru lasă bacșiș livratorilor, în aplicație. În 2024, riderii parteneri Tazz au parcurs peste 8,5 milioane de kilometri în întreaga țară, iar recordul este deținut de un timișorean care a parcurs 29.408 kilometri, de aproximativ două ori și jumătate circumferința Lunii.
Pentru al doilea an, Tazz le oferă clienților posibilitatea de a-și vizualiza în aplicație profilele personalizate. Astfel, toți cei care au plasat minimum trei comenzi pe parcursul anului vor putea avea acces la statistici personalizate privind topul preparatelor comandate, top restaurante, specificul preferat, zilele și orele la care au comandat cel mai des, precum și economiile făcute prin abonamentul Genius. Profilul Tadaaazz este disponibil din aplicație sau accesând link-ul: https://tazz.ro/tadaaazz24.