Cu un impuls de la Tesla, India se gândeşte la reducerea taxei de import, dacă producătorii de vehicule electrice construiesc la nivel local.
Transporturi
Tesla schimbă piaţa auto din India. Automobilele de peste 40.000 de dolari nu vor mai fi suprataxate
ndia lucrează la o nouă politică privind vehiculele electrice, care ar reduce taxele de import pentru producătorii auto care se angajează să fabrice pe plan local, ca urmare a unei propuneri făcute de Tesla, care ia în considerare intrarea pe piaţa internă, au declarat persoane din interior, pentru Reuters.
Politica avută în vedere ar putea permite producătorilor de automobile să importe în India vehicule electrice complet construite cu o taxă redusă de până la 15%, faţă de taxa actuală de 100% care se aplică maşinilor care costă peste 40.000 de dolari şi de 70% pentru restul, au declarat două dintre surse, inclusiv un înalt oficial al guvernului indian.
Cel mai bine vândut Model Y de la Tesla, de exemplu, porneşte de la 47.740 de dolari în SUA, înainte de creditele fiscale.
„Există o înţelegere cu Tesla, iar guvernul se arată interesat”, a declarat oficialul, care este familiarizat cu această chestiune.
Ministerele Comerţului şi Finanţelor din India, precum şi Tesla, nu au răspuns la solicitările de comentarii.
În cazul în care o astfel de politică este adoptată, aceasta ar putea însemna o reducere drastică a costului EV-urilor importate, pe care producătorii auto locali au dorit să o evite. De asemenea, ar putea deschide uşa pentru constructorii auto globali, în afară de Tesla, pentru a profita de cea de-a treia mare piaţă auto din lume, unde vânzările de vehicule electrice reprezintă mai puţin de 2% din totalul vânzărilor de maşini, dar sunt în creştere rapidă.
Taxele de import mai mici ar putea ajuta Tesla să îşi vândă întreaga gamă de modele în India, şi nu doar noua maşină pe care doreşte să o producă la nivel local, a declarat o a treia sursă.
Acţiunile Tata Motors, cel mai mare producător de automobile electrice din India, au scăzut cu aproape 3% în urma raportului Reuters, în timp ce rivalul Mahindra and Mahindra a scăzut cu peste 2%, târând indicele auto de referinţă la un minim al zilei cu pierderi de 1,1%.
New Delhi se va mişca mai greu în analizarea propunerii de politică, deoarece orice reducere a taxelor pentru vehiculele electrice importate ar putea perturba piaţa şi ar putea supăra jucătorii locali precum Tata şi Mahindra, care investesc pentru a construi maşini electrice la ei acasă, a declarat oficialul indian.
„Acest lucru va trece printr-o mulţime de deliberări, chiar dacă guvernul este dornic să obţină Tesla. Asta din cauza impactului asupra jucătorilor locali”, a declarat oficialul.
Politica se află încă în stadiile iniţiale de deliberare, iar rata finală de impozitare s-ar putea schimba, au declarat două dintre surse.