Deprecated: Funcția WP_Dependencies->add_data() a fost apelată cu un argument care este considerat învechit începând cu versiunea 6.9.0. Comentariile condiționale IE sunt ignorate de toate navigatoarele acceptate. in /var/www/incomemagazine.ro/public/wp-includes/functions.php on line 6131
Business

Tot mai mulți români aleg plățile digitale la livrarea cumpărăturilor

shopping online

Tot mai mulți români aleg plățile digitale la livrare, unul din patru cumpărători plătind deja cu cardul la curier, iar aproape 47% ar renunța la numerar dacă ar primi reduceri suplimentare sau cashback, relevă rezultatele unui sondaj realizat de o companie de curierat și dat luni publicității.

Potrivit informațiilor procesate de Cargus, plățile digitale câștigă constant teren în cazul livrărilor la domiciliu, chiar dacă metodele tradiționale de plată rămân o alegere obișnuită pentru 62% dintre români. 26% dintre respondenți plătesc deja cu cardul direct la curier, iar alți 11% folosesc metode complet online, cum ar fi plata prin aplicația firmei de curierat sau linkul trimis înainte de livrare.

Românii aleg plata cu cardul pentru că este mai rapidă (39%), mai sigură (33%) și, pentru unii, mai comodă (10%), evitând astfel să pregătească banii din timp sau să caute suma fixă când curierul e la ușă. În plus, aproape jumătate (46,7%) ar renunța la cash dacă ar primi reduceri sau cashback, iar 32,7% dacă ar ști că își primesc imediat banii înapoi în caz de retur.

Totuși, încrederea în comerciant rămâne factorul care influențează cel mai mult alegerea metodei de plată. Peste jumătate dintre români (55%) spun că decid cum plătesc în funcție de reputația magazinului. Cu brandurile mari se simt mai siguri și plătesc fără ezitare digital, însă devin mai prudenți atunci când comandă de la magazine mai mici sau mai puțin cunoscute. De asemenea, aproape jumătate (49%) dintre respondenți cred că s-ar adapta ușor la o piață în care plata ramburs ar dispărea complet.

Tot mai mulți cumpărători descoperă avantajele plății cu cardul direct la curier, iar aproape 28% dintre respondenții care nu au folosit încă această metodă de plată spun că ar vrea să încerce această opțiune. Pentru mulți, cea mai mare grijă la primirea unui colet cu plata ramburs este să aibă banii pregătiți (50%) sau teama că nu vor fi acasă când ajunge curierul (45%).

Rezultatele sondajului Cargus arată și o legătură clară între experiența de plată și percepția asupra curierului: 4 din 10 români consideră că un curier care oferă plata cu cardul transmite profesionalism, pare mai serios, atent și modern.

Pe măsură ce experiențele devin mai simple și mai transparente, crește și sentimentul de siguranță. 86% dintre români declară că se simt confortabil sau complet protejați atunci când plătesc cu cardul, fie online, fie la livrare, iar doar 9% spun că evită plățile digitale.

Tranziția de la numerar la plăți digitale este strâns legată de siguranță, confort și beneficii concrete. Românii nu renunță la cash doar pentru comoditate, ci atunci când simt că plata digitală aduce un avantaj real. Aproape jumătate (47%) ar face tranziția către card dacă ar primi reduceri sau cashback iar 39,2% pentru un proces de plată mai simplu și rapid. Returul instant al banilor și confirmarea imediată a tranzacției completează topul așteptărilor. Totuși, 18,9% dintre respondenți afirmă că preferă să rămână la plata ramburs, indiferent de beneficii.

Când vine vorba de așteptări, românii nu mai caută doar o plată rapidă, ci una simplă, sigură și transparentă. 50,7% consideră confirmarea instant a tranzacției (de exemplu, prin SMS) cel mai util beneficiu, urmată de 33,1%, care menționează reducerile sau cashback-ul, și de 29,4%, care apreciază returul rapid al banilor. În plus, 8 din 10 români spun că este important să poată alege cum plătesc, online, la curier sau prin aplicație. Cu cât opțiunile sunt mai clare și mai flexibile, cu atât crește deschiderea către metodele digitale.

Tinerii sunt, și de această dată, cei mai deschiși la schimbare. Aproape 70% dintre respondenții din generațiile Z și Millennials folosesc deja cardul pentru cumpărături online, comparativ cu 66% dintre cei din generația X. Pe măsură ce aceste generații devin publicul dominant al comerțului online, așteptările lor ridică standardele pentru întreaga piață.

Sondajul Cargus privind obiceiurile de plată ale românilor este un proiect susținut de Visa și a fost realizat în perioada 10 – 22 septembrie 2025, pe un eșantion de 1.002 respondenți din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani. Studiul analizează preferința pentru card, ramburs sau portofele digitale, precum și factorii care influențează alegerile consumatorilor, de la siguranță și comoditate până la nivelul de familiaritate cu comercianții și curierii.

Cu peste 30 de ani de experiență, Cargus este prima companie de curierat de pe piața românească. În prezent, compania are peste 2.600 de angajați și colaboratori, oferind o gamă largă de servicii de curierat: livrare la domiciliu și servicii out-of-home, prin intermediul rețelei naționale SHIP & GO, care permite clienților să ridice sau să trimită colete, din peste 2.000 de locații în toată țara, puncte partenere sau lockere.

De la începutul anului 2019, Cargus face parte din Mid Europa Partners Investment Fund. În cursul acestui an, Mid Europa a semnat un acord de vânzare cu Sameday, unul din principalii jucători din piața de curierat, tranzacția fiind în curs de aprobare din partea autorităților relevante.

Cele mai recente știri

To Top