Compania japoneză Toyota Motor se va asocia cu compania Tencent, în timp ce Nissan va face echipă cu Baidu, ambele din China, parteneriate transfrontaliere care evidenţiază importanţa inteligenţei artificiale pentru producătorii de maşini, transmite CNBC.
Anunţurile separate făcute joi de doi dintre cei mai mari producători auto din Japonia, la Salonul auto de la Beijing, au subliniat şi încercarea producătorilor japonezi de a face faţă schimbărilor tehnologice masive care le-au perturbat poziţiile cândva de invidiat pe piaţa chineză.
Cu doar câţiva ani în urmă, companiile auto japoneze erau unele dintre cele mai proeminente mărci străine din China. Mai recent însă, acestea au fost devansate de producători locali în frunte cu BYD, care au captat din cota lor de piaţă cu vehiculele electrice dotate cu software, destinate şoferilor mai tineri.
Atât Tencent, un gigant de jocuri video şi reţele sociale, cât şi Baidu, principalul motor de căutare al Chinei, au fost lideri în cursa de inteligenţă artificială generativă din ţară.
Toyota, cel mai mare producător de automobile din lume după volum, va include tehnologia gigantului tehnologic Tencent într-un vehicul de pasageri fabricat din China, care va fi pus în vânzare anul acesta, a declarat Yiming Xu de la Toyota, director pentru brand şi comunicaţii pentru China.
Companiile vor oferi servicii prin punctele forte ale Tencent în big data, AI şi cloud computing, a spus Xu.
Nissan şi Baidu au semnat un memorandum de înţelegere pentru a efectua cercetări privind inteligenţa artificială şi aşa-numitele ”maşini inteligente”.
Nissan va folosi AI generativă a Baidu pe platforma sa pentru a studia fezabilitatea dezvoltării viitoare a tehnologiei. De asemenea, îşi va echipa maşinile chinezeşti cu produsele de AI aleBaidu.
Parteneriatele arată, de asemenea, cât de competitivă a devenit China pentru producătorii de automobile, chiar şi pentru giganţi de pe glob, precum Toyota.
Producătorii de automobile străini se luptă pentru a demonstra că pot rămâne relevanţi în China, pe fondul presiunii trecerii la vehiculele electrice, a ascensiunii mărcilor autohtone şi a unui război al preţurilor.
Vânzările Toyota au scăzut, deşi compania a evitat loviturile dure pe care le-au primit Honda Motor şi Nissan. Vânzările Toyota în China au scăzut cu 1,7%, până la 1,9 milioane de vehicule în 2023, acesta fiind al doilea an consecutiv de scădere.
Toyota a prezentat, de asemenea, două noi modele de vehicule electrice cu baterie pentru piaţa chineză, la expoziţia de la Beijing.