Profil de antreprenor
Un business construit cană cu cană
În 2016, Alexandru Vișan urmărea la televizor un reportaj despre cafeaua la ibric, iar ceva l-a făcut să-și dorească mai mult decât ceea ce vedea pe micul ecran. După un timp, acea curiozitate s-a transformat, cu o investiție de circa 50.000 de euro, într-una dintre cele mai apreciate cafenele de specialitate din București. Iar asta nu e tot. Alături de cumnatul său, Andrei Sorescu, antreprenorul a reușit să construiască în jurul Drip Coffee Shop o adevărată comunitate.
Pentru cei mai mulți, un reportaj la televizor rămâne doar o scurtă sursă de divertisment, însă pentru Alexandru Vișan o emisiune despre cafea a devenit catalizatorul unei obsesii care avea să îi schimbe viața. „Am descoperit cafeaua de specialitate în 2016, întâmplător – urmăream la TV un reportaj despre cafeaua la ibric și am simțit că vreau să știu mai multe decât ce se prezenta acolo. Așa am început să mă documentez și de aici până la a deveni pasionat nu a fost decât un singur pas”, povestește Alexandru Vișan care au fost începuturile relației sale cu cafeaua de specialitate. „Inițial am achiziționat aparatură și toate cele necesare pentru brew. Apoi am făcut și niște cursuri de specializare pe zona asta, a urmat cursul pentru espresso și aparatură adecvată și deja totul se învârtea în jurul cafelei”, explică antreprenorul.
Mai mult decât o cafea
De la pasiune la business e un singur pas. Așa s-a născut și Drip Coffee Shop – Alexandru i-a transmis „microbul” cumnatului său, Andrei, și, după ce au făcut împreună mai multe cursuri de perfecționare în arta cafelei au pornit pe drumul antreprenoriatului. „Ajunsesem să am acasă echipamente cât pentru două cafenele, doar din pasiune pentru cafea de calitate, iar soția mea mi-a spus, la un moment dat, că ar trebui să deschid o locație. Și am ascultat-o! Văzusem câteva luni de zile un spațiu comercial neocupat pe strada 11 iunie și am decis să pornim la drum”, dezvăluie Alexandru Vișan. Drumul către antreprenoriat s-a dovedit mult mai dificil decât își imaginaseră inițial: Investiția nu a fost deloc mică, iar procesul de amenajare le-a testat răbdarea și determinarea. „Amenajarea a durat șase luni, cu o investiție de aproximativ 50.000 de euro. Inițial l-am convins pe Andrei să se alăture doar part-time proiectului, însă ulterior a renunțat la job și se dedică în continuare în totalitate cafenelei. Ne-au ajutat foarte mult în proiect prietenii, în special Vlad Buda și Dan Ursan, de la Steam. Eu, la început, făceam naveta de la Urziceni. Uneori dormeam la Dan, mă trezeam dimineață să deschid cafeneaua la 6.00 și apoi mă întorceam”, povestește Alexandru Vișan.
Succes de la prima ceașcă
Cei doi antreprenori au descoperit repede că teoria diferă considerabil de practică, mai ales când vine vorba de latte art – acea artă de a crea desene în spuma de lapte. „Înainte de deschidere consumam 15-20 de litri de lapte pe zi încercând, fără succes, să facem latte art. Nu ne ieșea sub nicio formă”, recunoaște Andrei Sorescu. Au continuat, iar proiectul s-a dovedit imediat un succes. „Din prima zi shop-ul a mers excelent, oamenii ne-au surprins cu susținerea lor și am creat rapid o comunitate în jurul cafenelei. Aceeași comunitate ne-a ajutat să trecem și peste momentele dificile din timpul pandemiei, pentru că veneau special să-și ia cafeaua de la noi, chiar dacă o beau acasă”, povestește Andrei Sorescu. Tot în pandemie cei doi au decis să pornească și un magazin online, drip.ro, prin intermediul căruia să vândă cafea, ceai și echipamente pentru acasă. Această extensie digitală a businessului s-a dovedit o decizie inspirată, oferind o sursă suplimentară de venituri și menținând legătura cu clienții chiar și în perioada restricțiilor. De altfel, Drip Coffee Shop a reușit să lase în urmă conceptul tradițional de cafenea și s-a transformat într-un spațiu care oferă o experiență completă. Dovadă o constituie fidelitatea clienților, mulți dintre ei fiind dispuși să facă drumuri lungi prin București doar pentru a savura o cafea… specială. Această dedicare a clienților nu a trecut neobservată de către cei doi antreprenori, care au început să se gândească serios la expansiune. Avem foarte mulți oameni care vin din toate cartierele Bucureștiului, și asta ne onorează. Cei mai mulți vin din zona de nord, de aceea plănuim să deschidem acolo o nouă locație în viitorul apropiat”, dezvăluie Alexandru Vișan. Cei doi antreprenori sunt încurajați în planurile lor și de performanța financiară la care au ajuns. De la investiția inițială de 50.000 de euro, cafeneaua a ajuns să înregistreze în 2024 so cifră de afaceri de 200.000 de euro.