Profil de antreprenor

Un pahar de vin, pantofi cu toc și un deznodământ fericit

La un pahar de vin, într-o seară „de fete”, în timp ce stăteau închise în casă, pe timpul pandemiei. Așa a luat naștere The Hush, un brand de pantofi 100% românesc. Au pus la cale acest plan două surori, Anca și Sabina Șercău, cu gândul la profit, dar și din „plăcerea vinovată” pentru pantofi. 

Anca și Sabina Șercău au îndrăznit să dea viață start-upului The Hush fără ca vreuna dintre ele să fie familiarizată cu domeniul. Ba mai mult, momentul în care s-au decis să deschidă afacerea nici nu părea unul prielnic, având în vedere că echipele de lucru din toate domeniile începuseră să se restrângă. Iar industria de încălțăminte nu făcea excepție. A fost complicat pentru ele să găsească oameni dispuși să redirecționeze eforturile unei echipe, și așa restrânse, în dezvoltarea unui proiect despre care nu aveau să știe cum va evolua. Reticența către parteneriate noi a fost un zid foarte greu de dărâmat, dar tinerele au avut răbdare. Anca povestește că, pentru ca un singur model să vadă lumina zilei, a fost nevoie și de 8-10 prototipuri. „Habar nu aveam ce facem, iar problema a fost că și nesiguranța se citea pe chipurile noastre, așa că nu am fost luate în serios din prima. Evident, pe măsură ce au trecut anii, ne-am dat seama cât este de important ca un tânăr să creadă în ideea lui dincolo de limitele pe care crede că le are. Ne-am lovit de multe situații neplăcute. Inclusiv am fost poftite afară dintr-un atelier pentru că am contestat calitatea unui prototip lucrat pentru noi. Deci, poate că nu înțelegeam pe deplin industria, dar cu siguranță știam un lucru: voiam calitate”, povestește Anca. 

„Trial and error” de șase ori la rând

Și așa au tot trecut prin „trial and error” de vreo șase ori până au reușit că găsească o echipă cu care au rezonat, chiar dacă asta a însemnat o întârziere de aproximativ șase luni pentru momentul lansării, față de cum estimaseră surorile Șercău în business-plan. „A contat enorm că am plecat organizat de la început, după ce am făcut documentarea. OK, nu știam cu ce se mănâncă industria modei, dar știam să lucrăm după un plan de afaceri. Dar pentru că era totul nou pentru noi, a existat și improvizație de moment, dar care ne-a demonstrat că avem fler. Lucrurile se mai și simt, nu e pură teorie în business. Am pornit așadar la drum cu bagaj în care aveam un vis, 10.000 de euro, din fonduri proprii, și un business-plan”, își amintește cu nostalgie și Sabina. Apoi a urmat mult PR: campanii în social media, colaborări cu influenceri, media buying și așa mai departe. Tot acest proces nu a fost însă străin de ele, ba chiar s-au simțit în elementul lor, și știau exact ce au de făcut, pentru că, încă din 2016, coordonau un alt business fondat de ele: o agenție de media, prin care creează identitate și oferă vizibilitate business-urilor mici. 

Cu business-plan-ul dat peste cap de cerere

Așa că, din moment ce îi „crescuseră” pe alții, cu succes, ani la rând, aveau rețeta testată. Însă, chiar dacă mergeau pe cărări bătătorite cu comunicarea, surprizele nu le-au evitat. Business-planul lor avea un design în trei pași: inițial, era prevăzut un magazin online, după care urma un showroom și mai apoi ar fi vrut să își extindă afacerea și în străinătate. Surpriza a fost că au primit încă de la început solicitări de vânzare în afară, doar că nu au putut onora comenzile, neavând sistemul pus la punct. Iar în acel moment s-au schimbat prioritățile. Au căutat soluții pentru a răspunde cererii de peste graniță, iar acum vând în nenumărate țări, cel mai mult în Franța și în Germania. Și, uite așa, ceea ce părea o mare dezamăgire a fost transformat imediat de cele două surori într-o oportunitate. Au contat și încurajările venite din partea mentorilor pe care i-au avut – prieteni cu ștate vechi în antreprenoriat, care le-au făcut să înțeleagă că problemele peste care dau nu sunt un caz particular, ci sunt etape naturale în dezvoltarea unui start-up. Și este un start-up cu un mesaj foarte puternic, conceput de două femei puternice și adresat femeilor puternice. „Am vrut să creăm un pantof statement. Genul acela de pantof cameleonic ce se poate purta și la birou, și la cumpărături, dar și la o ieșire de seară. Ba chiar vrem să schimbăm puțin percepția aceasta generală conform căreia pantoful trebuie asortat cu o ținută. Noi ne dorim să așezăm o întreagă ținută în jurul pantofului”, dezvăluie din nou Anca din culisele viziunii lor. Este, într-un fel, o poveste în care, așa cum s-a întâmplat în povestea Cenușăresei, pantoful devine dintr-o dată personajul principal, în jurul căruia se scrie un deznodământ fericit.

Cele mai recente știri

To Top