Actualitate
Vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut în mod neaşteptat în februarie
Vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut în mod neaşteptat în februarie, potrivit datelor oficiale, anulând speranţa că consumul privat ar putea ajuta cea mai mare economie a Europei să se redreseze în primul trimestru, transmite Reuters.
Vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1,9% în februarie, faţă de luna precedentă, în termeni reali.
Analiştii chestionaţi de Reuters anticipau o creştere de 0,3% în februarie.
„Probabil asta este sfârşitul pentru creşterea pozitivă din primul trimestru. Cu producţia industrială cântărind PIB-ul, speranţele s-au îndreptat către consumul privat, pentru a compensa”, a spus economistul şef al VP Bank, Thomas Gitzel.
Vânzările cu amănuntul de produse alimentare au scăzut cu 1,7% în termeni reali, comparativ cu ianuarie. Afacerile non-alimentare au scăzut cu 1,0%, în timp ce vânzările pe internet şi prin poştă au înregistrat o scădere a vânzărilor reale de la lună la lună de 2,8%.
Sentimentul consumatorilor germani a fost redus, în ciuda inflaţiei în scădere, deoarece incertitudinea rămâne ridicată, un sondaj realizat de GfK şi Institutul pentru Decizii de Piaţă (NIM) din Nürnberg prognozând doar o uşoară creştere pentru aprilie, la -27,4, de la -28,8.
Creşterea veniturilor reale şi o piaţă stabilă a muncii sunt baze bune pentru redresarea rapidă a economiei de consum, dar există încă o lipsă de securitate şi optimism, a spus analistul pentru consumatori Rolf Buerkl de la NIM.
Există posibilităţi de îmbunătăţire, potrivit unui sondaj Ifo publicat joi, care a constatat că climatul de afaceri şi aşteptările din sectorul retail s-au îmbunătăţit în martie.
”Pesimismul care a fost o trăsătură atât de caracteristică a timpurilor recente se retrage”, a spus analistul Ifo Patrick Hoeppner.