Business
Vânzările Swatch, afectate de cererea scăzută din China
Vânzările Swatch au scăzut în primul semestru din 2025 la 3,06 miliarde de franci elvețieni (3,82 miliarde de dolari), producătorul elvețian de ceasuri confruntându-se cu reducerea cererii din industria de lux și continuarea slăbiciunii pieței din China, transmite Reuters.
Producătorul mărcilor Omega, Longines și Tissot a anunțat joi că în primele șase luni din acest an vânzările au înregistrat un declin anual de 7,1%, la rate de schimb constante, în timp ce analiștii se așteptau la vânzări de 3,2 miliarde de franci elvețieni.
Declinul vânzărilor a fost determinat de slăbiciunea pieței din China, în timp ce alte regiuni au raportat un nivel record al vânzărilor. De exemplu, în America de Nord s-a înregistrat o creștere de peste 10% a vânzărilor, a informat Swatch.
Profitul operațional al companiei au scăzut în primul semestru din 2025 cu 67%, la 68 milioane de franci elvețieni.
China, Hong Kong și Macao au generat 27% din vânzările companii elvețiene, în primele șase luni din acest an.
Producătorii elvețieni de ceasuri suferă de pe urma unei scăderi semnificative a cererii, în special pe piața din China, după un boom fără precedent după pandemie, când consumatorii s-au grăbit să cumpere ceasuri scumpe.
Scăderea a afectat mai ales cererea pentru mărcile de ceasuri ușor mai accesibile, în timp ce mărci precum Rolex și Patek Philippe au rezistat mai bine. Însă criza a afectat și grupurile Richemont, care deține mărcile Vacheron Constantin și IWC, precum și proprietarul Omega, grupul Swatch Group AG, care au înregistrat o prăbușire a vânzărilor în China.
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveției și asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.