Transporturi
Vânzările Volkswagen au scăzut în 2024, într-un an dificil pe piețele din Germania și China
Vânzările grupul german Volkswagen AG pe plan global au scăzut cu 2,3% anul trecut, la puțin peste nouă milioane de vehicule, a anunțat marți cel mai mare producător auto european, afectat de reducerea costurilor pe plan intern și războiul prețurilor din China, cea mai mare piață a sa, transmite Reuters.
În 2024, vânzările companiei în Germania au înregistrat un declin de 2,2%, iar cele în China un recul de 10%, în ceea ce a fost descris ca ‘un război intens al prețurilor’. Totuși, vânzările de mașini complet electrice au avut performanțe mai bune în China, înregistrând un avans de 8%, comparativ cu un declin global de 3,4%.
Volkswagen a înrăutățit în septembrie previziunile anuale privind vânzările în 2024 la aproximativ nouă milioane de vehicule, din cauza dificultățile cu care se confruntă marca sa VW, care a anunțat măsuri de reducere a costurilor pentru majorarea profitului, pe fondul sporirii concurenței și a reducerii cererii.
Mărcile Skoda și SEAT/CUPRA au depășit divizia de automobile a Volkswagen, cu o creștere a vânzărilor de aproximativ 7%, față de un declin de 1,4% la VW.
Anul acesta, Volkswagen va lansa alte 30 de modele în cadrul grupului și a anunțat o creștere de aproximativ 88% a numărului de comenzi în Europa Occidentală, datorită succesului noilor VW ID.7 Tourer, Audi Q6 e-tron și Porsche Macan Electric.