Business
Veniturile Levi Strauss au ratat estimările în trimestrul al doilea, dar compania şi-a confirmat obiectivele anuale
Levi Strauss a obţinut venituri sub aşteptări în trimestrul al doilea, afectat de cererea angro slabă din Statele Unite, transmite Reuters.
Compania şi-a menţinut însă prognoza anuală referitoare la profit şi venituri.
Rezultatele companiei vor fi influenţate de impactul negativ al cursului valutar, precum şi de cheltuielile de marketing mai mari pentru perioada întoarcerii la şcoală şi sezonul sărbătorilor.
Levi se orientează către o afacere directă către consumator şi acordă prioritate produselor cu marjă mai mare, după ce anul trecut un exces de stocuri a cauzat câteva trimestre de slăbiciune a cererii angro.
În trimestrul raportat, veniturile din vânzările angro ale Levi’s în SUA au scăzut cu un ritm de o singură cifră medie, deşi compania a adăugat că acest canal a fost ”semnificativ mai profitabil” decât anul trecut, datorită nivelurilor îmbunătăţite ale stocurilor.
„Consumatorul nostru se dovedeşte a fi rezistent. Vin în magazinele noastre şi fac cumpărături online. Există indicii… cu siguranţă există un anumit nivel de incertitudine în timp ce ne uităm la a doua jumătate a anului şi mai departe”, a spus directorul financiar Harmit Singh la apelul de după raportarea câştigurilor.
Cu toate acestea, directorii companiei au spus că marca Dockers, cunoscută pentru pantalonii chino şi kaki, a avut performanţe slabe în trimestrul respectiv, dăunând liniei de vârf a Levi. Acest lucru a subminat cererea robustă de denim – determinată de vânzările la preţ complet la îmbrăcăminte pentru femei, deoarece consumatorii făceau cumpărături pentru rochii, topuri şi fuste din denim.
Compania a raportat un profit ajustat pe acţiune în trimestrul II de 16 cenţi, depăşind aşteptările de 11 cenţi, iar marja brută a crescut cu 1,80 de puncte procentuale.
Levi a adăugat, într-un apel post-venituri, că acum se aşteaptă ca creşterea veniturilor nete din anul fiscal 2024, în valută constantă, să se situeze la limita superioară a intervalului anterior de 1% până la 3%.
Compania şi-a menţinut, de asemenea, prognoza pentru profitul anual ajustat de 1,17 până la 1,27 dolari pe acţiune. Venitul net al trimestrului al doilea de 1,44 miliarde de dolari a fost sub estimările de 1,45 miliarde de dolari, conform datelor LSEG.