Transporturi
Volvo Cars dă vina pe tarifele UE pentru reducerea previziunilor sale de vânzări pentru 2024
Volvo Cars şi-a redus previziunile de vânzări cu amănuntul pentru întregul an, dând vina pe tarifele europene pentru vehiculele electrice fabricate în China, care vor lovi unul dintre modelele electrice cheie ale producătorului suedez, până când îşi va muta producţia în Belgia, transmite Reuters.
Deşi a raportat rezultate mai bune decât cele aşteptate în trimestrul al doilea, care i-au adus acţiunile în creştere cu 6% în tranzacţiile de dimineaţă, Volvo şi-a redus prognoza pentru creşterea vânzărilor în acest an de la 15% la 12%-15%.
”Este într-adevăr determinat de tarife. Este o problemă pe termen scurt pentru noi, dar este o problemă şi doar va trebui să ne ocupăm de asta”, a declarat directorul general Jim Rowan pentru Reuters.
Rowan a spus că, în timp ce Volvo încă mai speră la o creştere de 15%, acum oferă o gamă dată fiind incertitudinea.
”Am vrut să punem o limită în acest sens pentru ca pieţele să spună că vom creşte în continuare, dar sunt nişte factori contrari”, a spus el.
La începutul acestei luni, UE a anunţat tarife provizorii de până la 37,6% la importurile de vehicule electrice fabricate în China, declarând că au beneficiat de subvenţii neloiale – o acuzaţie pe care Beijingul o respinge.
Volvo este deţinută în majoritate de compania chineză Geely şi se confruntă cu un tarif de 19,9% la vehiculul EX30 complet electric fabricat în China.
Rowan a spus că producătorul suedez de automobile se va confrunta cu minim şase luni” de tarife până când va muta producţia EX30 în Belgia, care este de aşteptat să înceapă la începutul anului viitor.
Volvo a declarat că principala intensificare a producţiei EX30 la fabrica sa din Gent era aşteptată în a doua jumătate a anului 2025.
Analiştii Bernstein au declarat într-o notă că noile estimări de vânzări ”sunt realiste, având în vedere situaţia macroeconomică de astăzi”.
Principalii producători de automobile au înregistrat o încetinire a cererii de vehicule electrice, determinată parţial de lipsa de modele accesibile şi de lansarea lentă a punctelor de încărcare. Între timp, producătorii auto americani şi europeni au raportat vânzări puternice de hibrizi şi lansează mai multe astfel de modele pentru a satisface cererea.
Volvo a declarat că a înregistrat ”o scădere modestă” a comenzilor de modele complet electrice în al doilea trimestru, dar a remarcat că ”cererea pentru maşini hibride rămâne foarte puternică”.
”Vom continua să investim în această gamă, iar aceste maşini formează o punte solidă pentru clienţii noştri care nu sunt încă pregătiţi să treacă la electrificarea completă”, a declarat Rowan analiştilor într-o conferinţă telefonică.
Volvo a produs 211.900 de maşini în al doilea trimestru, mai mult decât a vândut, pe fondul scăderii cererii europene de vehicule electrice.
Profitul operaţional, care include participaţia sa în Polestar, care produce pierderi, a crescut la 8 miliarde de coroane (758 milioane de dolari), de la 5 miliarde de coroane cu un an mai devreme.
Aceasta a depăşit cele 6,7 miliarde de coroane aşteptate de analişti, au arătat datele LSEG.
Profitul operaţional excluzând companiile mixte şi asociaţii, a crescut la 8,2 miliarde de coroane, de la 6,4 miliarde.