Deprecated: Funcția WP_Dependencies->add_data() a fost apelată cu un argument care este considerat învechit începând cu versiunea 6.9.0. Comentariile condiționale IE sunt ignorate de toate navigatoarele acceptate. in /var/www/incomemagazine.ro/public/wp-includes/functions.php on line 6131
Transporturi

Barbu (ARF): Alstom va intensifica livrarea trenurilor la patru pe lună; până în mai 2026 vor sosi toate cele 37 de garnituri

Alstom va intensifica în perioada următoare procesul de livrare a trenurilor Coradia Stream la patru rame pe lună, astfel încât în mai 2026 în România să fie toate cele 37 de garnituri noi, a declarat pentru AGERPRES președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu.

”Trenurile rămase, din discuțiile pe care le avem cu Alstom, urmează să fie predate către ARF în perioada următoare. Ei spun că vor intensifica livrarea trenurilor undeva să ajungem la patru trenuri pe lună în perioada următoare și în mai anul viitor livrează toate cele 37 garnituri de tren. Deci, în mai 2026, ar termina livrarea trenurilor. Mă bazez pe faptul că am discutat cu reprezentantul Alstom pe Europa de Est. Am fost la o discuție cu dumnealui și chiar m-a invitat în Germania, la fabrica lor, să-mi arate că acolo se lucrează numai pentru România. Mă voi duce acolo și o să constat dacă ceea ce mi-au spus este și adevărat”, a afirmat Barbu.

Până în prezent, cinci rame Coradia Stream sunt în România, ultima ajungând în Depoul Grivița în urmă cu cinci zile, conform unui anunț făcut pe 20 august de Alstom pe contul de Linkedin.

”Un nou pas spre modernizarea transportului feroviar din România: trenuri electrice și servicii de mentenanță de ultimă generație. Încă un tren electric Coradia Stream produs de Alstom pentru România, cu numărul TS05, a ajuns în depoul Alstom Grivița și se pregătește pentru testele de anduranță și recepția preliminară a beneficiarului, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). În curând vor fi patru trenuri noi în circulație, operate de compania națională CFR Călători. În paralel, se derulează operațiunile de mentenanță a trenurilor intrate în circulație, conform planului de mentenanță”, se menționează în anunțul companiei.

Din cele cinci trenuri, trei sunt deja în circulație, iar la prototip vor mai trebui făcute ”ceva modificări”.

”Sunt cinci rame venite în România și trei în circulație. Știu că este o problemă cu un tren care este deja la CFR Călători, care a avut o defecțiune acum câteva zile la Brașov. Se remediază defecțiunea și va fi repus în circulație. La un alt tren trebuie să mai facă ceva modificări și primul tren, acel prototip, la acela trebuie să se mai lucreze, că așa se întâmplă întotdeauna. Trenul numărul unu este prototip și urmează să fie refăcut și repus în circulație mai târziu. Asta se întâmplă și la trenurile de transport de călători pe calea ferată și la trenurile de transport călători la metrou”, a explicat șeful ARF.

Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Autorității, în perioada 12 – 14 august 2025, o delegație a ARF, formată din două persoane, a efectuat o vizită tehnică la fabrica de material rulant Alstom din localitatea Bautzen, Germania. Vizita a fost organizată la invitația furnizorului Alstom, în condițiile prevederilor contractului nr. RUIC 257/25.03.2022 (contractul de furnizare a celor 37 de rame electrice interregionale de tip Coradia Stream – RE-IR-1).

Printre obiectivele principale ale acestei vizite s-au numărat: finalizarea ‘Testelor de Acceptare în Fabrică’ (FAT) pentru rama electrică interregională Coradia Stream – unitatea TS05 și inspectarea capacităților de construire a ramelor Coradia Stream (RE-IR-1) din fabrică.

La finalul zilei de 13 august 2025, documentul FAT al ramei TS05 a fost încheiat și semnat de către reprezentații Alstom, ARF și EGIS. La câteva zile după finalizarea testelor FAT și semnarea documentului aferent, Alstom a expediat rama electrică TS05 către România, care a ajuns pe 20 august în România, urmând a fi recepționată de către ARF și predată spre exploatare la operatorul național de transport feroviar de călători, în condițiile prevederilor contractului de servicii publice CSP-L1.

De asemenea, în fabrica din Germania următoarele cinci unități, TS06 – TS10, se află în diferite stadii de construcție și montaj. Pe măsură ce restul de unități ale ramelor electrice interregionale Coradia Stream din acest lot vor intra în proprietatea ARF și vor fi predate către CFR – Călători acestea urmează a circula pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv: București – Constanța; București – Craiova; București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad și București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

Cele mai recente știri

To Top