Stilul de viață modern, mereu pe fugă, cuplurile care au foarte puțin timp la dispoziție pentru a gestiona toate detaliile, dar își doresc evenimente de vis. Acestea sunt elemente care explică dezvoltarea rapidă a breslei wedding plannerilor și în România. Însă Alina Vreju a dus acest tip de experiență la alt nivel și a pus țara noastră pe harta mondială a acestei industrii, fiind câștigătoarea din acest an a premiului pentru cel mai bun design și cel mai bun decor la Conferința Exotic Wedding Planning Conference din Dubai.
Primele întâlniri cu domeniul
Alina Vreju se ocupă de wedding planning din 2014, dar a început să acumuleze experiență ca și organizator de evenimente încă din școala primară. „Primele evenimente pe care le-am organizat au fost în clasa a șaptea și a opta, în cadrul școlii în care învățam. Eram reporter la revista școlii și am convins profesorii să sărbătorim, în fiecare lună, în cadrul unei petreceri `disco`, elevii născuți în luna respectivă”, povestește tânăra.
Deși spune că nu a visat niciodată că o să organizeze evenimente, a continuat să acumuleze, involuntar, experiență în domeniu. „Nu visam niciodată că o să fac evenimente, că o să fac un business din asta, dar, pe perioada liceului, am continuat să organizez baluri ale bobocilor”, dezvăluie antreprenoarea. „După facultate m-am îndreptat spre vânzări și marketing și am dezvoltat cea mai mare echipă din cadrul Avon în România. Gestionam o echipă de aproximativ 300 de persoane și credeam că acela e punctul culminant al carierei mele, dar viața avea alte planuri… Am fost invitată la un interviu la cea mai mare locație de evenimente din țară, mi s-a oferit un job și așa a început, practic, cariera mea în planificarea nunților și evenimentelor”, povestește primii săi pași în domeniul care a făcut-o celebră.
Pasul decisiv
După trei ani în care a acumulat experiență și s-a dezvoltat în noua profesie, Alina Vreju a decis că e pregătită să facă următorul pas. Și-a lansat propriul business de planner și, spune ea, s-a bucurat încă de la început de interes și cereri din partea clienților. „Încă de când am anunțat, pe pagina personală, pentru că nu aveam nimic atunci, nici site și nici pagină de wedding planner, că am încetat colaborarea cu locația de evenimente pomenită mai devreme, am primit rapid solicitări de la clienți care primiseră recomandări de la oameni cu care am lucrat. Am fost un pic șocată, dar mi-am dat seama că acesta este drumul pe care trebuie să merg”, spune tânăra antreprenoare.
Drumul ales de Alina Vreju s-a dovedit cel corect, o arată chiar recunoașterea internațională primită în luna martie la unul dintre cele mai mare evenimente de profil din lume, Exotic Wedding Planning Conference Dubai. „De-a lungul carierei m-am ocupat de peste 400 de evenimente, însă am căutat constant să mă dezvolt, să fiu la curent cu tendințele în domeniu, de aceea am și ales să particip la evenimentul din Dubai, unul de referință pentru organizatorii de evenimente. Am fost mai mult decât surprinsă când am auzit că am câștigat premiul pentru ‘Best design and space decor’, mai ales că nici nu îndrăznisem să mă înscriu la această categorie, fiind cea mai bună din competiție. Au fost peste 200 de participanți din 70 de țări, însă evenimentul organizat de mine a fost desemnat câștigător și asta reprezintă o recunoaștere extraordinară a muncii mele”, spune tânăra.
Alina Vreju dezvăluie și planurile de viitor, venite natural, odată cu recunoașterea internațională: „Suntem într-un moment foarte important, în care ne vom axa pe consolidarea poziției pe piața din România, dar vom merge, natural, și spre dezvoltarea serviciilor internaționale”.