Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut în ritm anual cu 2% în noiembrie, după un uşor avans în octombrie, în timp ce tranziţia către vehicule hibride câştigă teren, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 1,055 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în noiembrie în Europa, comparativ cu 1,077 milioane unităţi în perioada similară din 2023. Vânzările de maşini pe baterii şi cele de hibride au crescut cu 0,9%, respectiv cu 16,4%, în timp ce vânzările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 8,6%, conform datelor ACEA. Şi livrările de maşini pe benzină şi motorină au scăzut luna trecută cu 12,4%, respectiv cu 15,4%.
În noiembrie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 8,1%, fiind înmatriculate 10.237 autoturisme, faţă de 11.134 vehicule în perioada similară din 2023.
Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (6,4%) şi Germania (0,5%) a compensat declinul din Franţa (12,7%), Italia (10,8%) şi Marea Britanie (1,9%).
În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajaţi, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 0,6% în primele 11 luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, fiind înmatriculate 11,876 milioane de unităţi.
Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (5,4%) şi Marea Britanie (2,8%) a compensat declinul din Franţa (3,7%), Germania (0,4%) şi Italia (0,2%).
În primele 11 luni din acest an, piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 4,2%, fiind înmatriculate 137.298 autoturisme, faţă de 131.707 vehicule în perioada similară din 2023.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile a anunţat săptămâna numirea directorul general de la Mercedes-Benz, Ola Kallenius, în postul de preşedinte al ACEA, unde îi va succeda în funcţie directorului de la Renault Group, Luca de Meo.
De asemenea, ACEA a informat că a aprobat revenirea, de la 1 ianuarie 2025, a grupului Stellantis în cadrul asociaţiei, din care grupul franco-italian a plecat la începutul anului 2023.
„Revenirea Stellantis în cadrul ACEA este un semnal că industria este mai puternică când vorbeşte pe o singură voce”, a declarat actualul preşedinte al ACEA, Luca de Meo, al cărui mandat de doi ani a început în 2023.
La rândul său, Ola Kallenius a spus că ACEA se va concentra pe îmbunătăţirea cadrului de reglementare, cu obiectivul îmbunătăţirii avantajului competitiv în era digitală şi electrică. „Sunt încrezător că industria auto din UE dispune de ce este nevoie pentru a avea succes în competiţia globală”, a spus Kallenius.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa şi este cel mai important grup de lobby al industriei auto europene.