Transporturi

Acţiunile Vinfast au continuat să crească puternic luni. Compania vietnameză devine al treilea cel mai valoros producător auto din lume

Foto: Facebook/Vinfast

Acţiunile producătorului vietnamez de vehicule electrice Vinfast au urcat luni cu 21%, continuând creşterea de săptămâna trecută, în urma căreia compania şi-a mărit de peste patru ori valoarea de piaţă, la 160 de miliarde de dolari, transmite Reuters.

Compania a debutat pe Wall Street în această lună şi a crescut rapid în valoare, pentru a deveni al treilea cel mai valoros producător de automobile din lume, fiind doar în urma Tesla şi Toyota.

Dar volumul mic de acţiuni disponibile public al Vinfast a făcut ca acţiunile să fie predispuse la volatilitate, acestea crescând sau scăzând cu peste 14% în 11 din ultimele 12 sesiuni.

Acţiunile erau pe cale, luni, să adauge aproape 33,6 miliarde de dolari la capitalizarea sa de piaţă, pe baza unui preţ al acţiunilor de 83,33 dolari.

Titlurile Vinfast au fost printre cele mai urmărite activ pe Stocktwits, un site web popular cu investitorii de retail.

Vinfast este controlată aproape în întregime de Pham Nhat Vuong, cel mai bogat om din Vietnam şi fondator al conglomeratului-mamă Vingroup, cu o participaţie de aproximativ 99,7%, potrivit unui dosar.

În ciuda entuziasmului pieţei, Vinfast se confruntă cu un drum lung înainte de a putea începe să concureze semnificativ cu Tesla şi producătorii auto consacraţi, care investesc miliarde de dolari pentru a câştiga o cotă din piaţa vehiculelor electrice.

Doar 137 de vehicule electrice Vinfast au fost înregistrate în Statele Unite până în iunie, potrivit S&P Global Mobility.

Firma intră, de asemenea, pe pieţele din SUA şi Europa într-un moment în care cererea de vehicule electrice încetineşte şi Tesla a purtat un război al preţurilor pentru a-şi apăra dominaţia.

Vinfast se aşteaptă să vândă până la 50.000 de vehicule electrice în acest an, în comparaţie cu proiecţia Tesla de a livra 1,8 milioane de maşini.

Pentru a stimula vânzările, Vinfast se desprinde de abordarea directă către consumator, folosită de Tesla, şi apelează la dealeri.

De asemenea, compania construieşte o fabrică de 4 miliarde de dolari în Carolina de Nord.

Cele mai recente știri

To Top