Business

Afacerile Alro au scăzut în 2023, în contextul în care aluminiul s-a ieftinit anul trecut

Posted on

Alro SA a înregistrat o cifră de afaceri de 2,85 miliarde de lei, în 2023, mai mică cu 16% faţă de anul precedent, în concordanţă cu scăderea cotaţiilor internaţionale ale aluminiului şi cu încetinirea economică, informează compania.

Grupul a închis anul trecut cu pierderi de 559,8 milioane de lei, faţă de un profit de 409,4 milioane de lei obţinut în 2022.

„Piaţa internaţională a aluminiului a continuat să fie foarte provocatoare în 2023, cu o cerere mai scăzută pentru unele dintre produsele noastre şi preţuri încă ridicate la energie, care au afectat rezultatul nostru final. Cu toate acestea, din nou, investiţiile şi planul nostru de dezvoltare s-au dovedit a fi corecte şi ne-au ajutat să compensăm parţial această scădere. Ca urmare, am crescut vânzările pentru produse specifice din aluminiu prelucrat, continuând, în acelaşi timp, să investim în tehnologie care ne ajută să ne diversificăm portofoliul de produse şi să creştem eficienţa operaţională”, a declarat Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administraţie Aro, citat într-un comunicat transmis miercuri Bursei de la Bucureşti.

Cotaţiile aluminiului la London Metal Exchange (LME) au scăzut cu 16% în 2023, faţă de 2022, cu contractele de vânzare la trei luni situându-se la 2.285 dolari/tonă, în scădere de la 2.713 dolari/tonă, nivel înregistrat în 2022.

Potrivit comunicatului citat, la nivel european, 2023 a fost caracterizat de o ofertă ridicată de produse de aluminiu din cauza eforturilor distribuitorilor de a vinde stocurile, dar şi de importuri mari, în principal din China, pe fondul încetinirii economiei în general, ceea ce a pus şi mai multă presiune asupra preţurilor şi cererii.

La nivel local, în timp ce preţurile la energie au prezentat uşoare semne de scădere ca urmare a eforturilor autorităţilor de a stabiliza piaţa, Grupul ALRO s-a confruntat în continuare cu costuri ridicate cu energia provenind din contractele anterioare.

Astfel, în timp ce vânzările pentru 2023 au scăzut faţă de 2022 atât pentru segmentul primar, cât şi pentru cel procesat, ultimul trimestru din 2023 a arătat semne de îmbunătăţire. Veniturile din vânzări pentru Segmentul Primar au crescut în T4 2023 cu 32%, comparativ cu T4 2022, deşi pentru întregul an 2023 s-au situat la acelaşi nivel cu cel înregistrat în 2022.

Vânzările de sârmă au crescut cu aproape 14.000 tone, în 2023 faţă de 2022, în T4 2023 fiind mai mare cu 5.700 de tone faţă de T4 2022.

Segmentul Procesat a înregistrat volume mai mari pentru anumite produse şi în T4 2023, vânzările de aluminiu laminat crescând cu 5.200 de tone faţă de T4.

Anul trecut, ALRO a intrat în noi acorduri pentru aprovizionarea cu aluminiu cu valoare adăugată mare şi foarte mare pentru industria aerospaţială, inginerie generală şi auto.

Grupul şi-a continuat programul de investiţii, cu alte 15 milioane dolari, care vizează decarbonizarea procesului tehnologic şi creşterea competitivităţii, în paralel cu alinierea la cele mai recente cerinţe şi recomandări în domeniul protecţiei mediului. De asemenea, a inaugurat o investiţie de 11 milioane dolari în tehnologie şi protecţia mediului la unitatea sa de reciclare ecologică din Slatina, menită să reducă costurile operaţionale prin utilizarea unei cantităţi mai mari de aluminiu reciclat în procesul de producţie.

Companiile care fac parte din Grupul Alro sunt Alro SA – producătorul de aluminiu, Alum SA – producătorul de alumină, Vimetco Extrusion SRL – producător de aluminiu extrudat, Conef SA – societate de tip holding şi de management, Vimetco Trading – vânzări de aluminiu.

Alro este o subsidiară a Vimetco PLC (Republica Cipru), un producător global de aluminiu primar şi prelucrat integrat vertical. Structura acţionarilor este: Vimetco PLC (54,19%), Pavăl Holding (23,21%), Fondul Proprietatea (10,21%) şi alţii (12,39%).

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai citite știri

Exit mobile version