Business
Alfredo Seafood: Piaţa de creveţi din România ajunge la aproximativ 25 de milioane de euro
Piaţa locală de creveţi ajunge la aproximativ 25 de milioane de euro, pe fondul dublării importurilor, în ultimii patru ani, estimează Alfredo Seafood, importator şi distribuitor de produse din peşte şi fructe de mare.
”Alfredo Seafood, companie românească pe segmentele import, procesare, distribuţie de peşte şi fructe de mare şi lider de piaţă pe categoria de peşte proaspăt ambalat, apreciază valoarea pieţei de creveţi din România la circa 25 de milioane de euro”, arată compania.
Potrivit companiei, consumul de creveţi şi-a continuat creşterea. Astfel, în primul semestru din 2023, segmentul s-a majorat cu 20%, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Cererea de creveţi tot mai ridicată se reflectă şi în volumul şi valoarea importurilor, care s-a dublat în perioada 2020-2022, conform analizei reprezentanţilor Alfredo Seafood, pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică.
„Consumul de creveţi, în România, evoluează constant, începând din 2020. Odată cu pandemia, românii au devenit mai atenţi cu ceea ce mănâncă şi mai interesaţi să adopte un stil de viaţă sănătos. Iar conform experţilor în nutriţie, creveţii reprezintă unul dintre cele mai valoroase alimente. Cu toate acestea, consumul de creveţi rămâne la un nivel modest. Media anuală a consumului de peşte şi fructe de mare, în România, se ridică 8–9 kilograme pe cap de locuitor, din care creveţii reprezintă doar 3%”, a spus Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood şi director general Bistromar la Timona.
„Beneficiile nutriţionale fac din creveţi un superaliment. Conţin cantităţi optime de vitamina B12 şi acid folic, cu efect antianemic, fier, iar în doar 100 de grame conţin 20 de grame de proteine şi 50% din necesarul zilnic de seleniu al organismului. La capitolul surse de proteine creveţii sunt la fel de valoroşi precum carnea şi peştele. Însă la capitolul minerale sunt net superiori, pentru că aduc tot ce e mai bun din mare: iodul este esenţial pentru accelerarea metabolismului şi funcţionarea optimă a tiroidei, iar zincul creşte imunitatea. În plus, creveţii au un aport caloric mic, aşadar nu îngraşă, iar după ou, sunt alimentul cu cel mai mare nivelul de colesterol bun, LDL: 200 miligrame, la 100 de grame de produs, adică 70% din doza zilnică recomandată”, a explicat Mihaela Bilic, medic specialist în nutriţie şi boli metabolice.
Datele de consum arată că românii apreciază creveţii, aceştia având o pondere de peste 50% din totalul pieţei locale de fructe de mare. Însă, reprezentanţii Alfredo Seafood arată că, în continuare, oamenii nu au suficiente informaţii despre proprietăţile benefice ale acestui aliment.
„Cred că este datoria tuturor jucătorilor de pe o piaţă să contribuie la dezvoltarea acesteia. Dacă eşti un business transparent, corect şi pentru care calitatea produselor reprezintă esenţa brand-ului, atunci ai responsabilitatea de a educa publicul. Numai în acest mod, o piaţă poate creşte sănătos. Tocmai din acest motiv, Alfredo Seafood lansează o campanie de informare despre creveţi. Vrem să arătăm de ce este un superaliment, la ce trebuie să fie atenţi oamenii atunci când îl cumpără sau care sunt cele mai bune surse şi tipuri de creveţi. Din informaţiile mele, suntem primii care demarează o astfel de campanie, dedicată creveţilor, în România. Sper ca acest tip de iniţiative să fie tot mai dese şi să aducă schimbări notabile în bine, în obiceiurile alimentare ale românilor”, a concluzionat Mihai Cristian Dărmănescu.
Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013.
În prezent, Alfredo Seafood este una dintre cele trei divizii de business ale Bistromar la Timona, companie deţinută de către familia Dărmănescu. Alfredo Seafood reprezintă divizia de procesare şi distribuţie a peştelui şi fructelor de mare, iar celelalte două sunt: Frigonet Logistics, dedicată serviciilor de logistică şi transport naţional al produselor congelate şi refrigerate; BistroMar, restaurant – pescărie pe bază de peşte şi fructe de mare, situat în zona Floreasca, din Bucureşti.