Business

Angajații nu se tem de Inteligența Artificială: Peste 60% spun că activitatea lor nu poate fi realizată de roboți

Posted on

Inteligența Artificială își face tot mai mult loc în piața muncii și, odată cu creșterea numărului de instrumente AI disponibile, în spațiul public apar și mai multe temeri legate de un posibil pericol, cu efecte negative precum creșterea șomajului și a tensiunilor sociale. Temerile par însă nejustificate, întrucât peste 60% dintre respondenții unui sondaj recent bestjobs consideră că activitatea lor nu poate fi înlocuită de AI, în timp ce 22% apreciază posibilitatea de a eficientiza astfel anumite sarcini la job și doar 18% rămân sceptici.

Dintre participanții la sondajul bestjobs care au spus că au folosit Chat GPT, 27% au declarat că cel mai adesea au apelat la acesta pentru job, alți 27% pentru a genera texte și articole, 35% pentru informații de cultură generală, 7% pentru template-uri și răspunsuri la mail-uri, iar 5% pentru scrierea de cod. O bună parte dintre aceștia au folosit Chat GPT ca suport pentru angajare, 32% implicând Chat GPT în căutarea de joburi, 12% în obținerea de sfaturi pentru interviu, 25% pentru a scrie mail-ul sau scrisoarea de intenție atunci când aplică la un job nou.

Platforma de recrutare online bestjobs anunță, în premieră pentru România, lansarea primului Coach în carieră pe bază de AI care funcționează ca un adevărat consilier personal de carieră, ajutând candidații să se orienteze mai bine profesional, să-și completeze CV-urile sau să-și rafineze căutările pe bestjobs. De asemenea, utilizatorii pot primi sfaturi utile de la Coach-ul digital, astfel încât să fie mai bine pregătiți pentru un potențial interviu, transformând complet experiența de utilizare a unei platforme de recrutare.

„La bestjobs, susținem utilizatorii în demersurile lor și le suntem alături în cel mai eficient mod posibil, integrând tehnologii digitale de ultimă generație pentru inovarea industriei. Amplificăm folosirea AI prin integrarea și antrenarea unui career coach 100% digital, care folosește Inteligența Artificială pentru a oferi candidaților sfaturi valoroase și personalizate despre cum să-și îmbunătățească prezența pe platformă sau cum să devină mai atractivi pentru angajatori, pornind de la scrierea CV-ului și până la participarea la interviu”, spune Andrei Frunză, CEO bestjobs.

Din rândul recrutorilor, mai mult de două treimi recunosc că au folosit platformele de AI în procesul de recrutare și tot atâția spun că au început să urmărească la candidați abilitatea de a folosi astfel de instrumente. Cel mai adesea recrutorii aleg să folosească AI pentru scrierea anunțurilor de angajare, pentru selecția cât mai eficientă a candidaților potriviți pe baza CV-urilor primite și pentru crearea conținutului care să promoveze strategia de Employer Branding a companiei.

„În ultimii ani, piața muncii a fost de partea candidaților, aceștia fiind în multe domenii insuficienți în raport cu joburile disponibile. Acest lucru a însemnat un volum de muncă mult mai mare pentru angajatori, care erau într-o constantă căutare de candidați potriviți. Bestjobs a creat un algoritm care să sprijine recrutorii în potrivirea mai rapidă a candidaților cu joburile active, pe baza informațiilor din descriere. În plus, bestjobs a integrat direct în platformă generarea inteligentă de conținut pentru descrierile joburilor, recrutorii reușind astfel să economisească 60% din timpul dedicat publicării unui anunț”, completează Andrei Frunză.

Sondajul a fost realizat în perioada mai-iunie, cu participarea a 1.867 de utilizatori de internet.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai citite știri

Exit mobile version