Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat 947 de amenzi în valoare de circa 3,4 milioane lei, în urma unor acţiuni de control privind comercializarea, denumirea, marcarea şi etichetarea produselor textile, derulate între 26 august şi 13 septembrie, a anunţat Autoritatea într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.
Verificările au vizat peste 1.100 de comercianţi de produse textile, în toată ţara.
Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au mai aplicat 329 de avertismente. Totodată, aceştia au oprit temporar de la comercializare produse textile cu deficienţe de etichetare sau definitiv produse textile neconforme, notificate ca fiind periculoase pe sistemul european de alertă pentru produse nealimentare, în valoare de aproximativ 2.700 lei. Comisarii au prelevat, de asemenea, probe pentru verificarea compoziţiei fibroase a produselor.
Au fost verificate peste jumătate de milion de produse textile, la circa 60% dintre acestea fiind identificate diferite abateri de etichetare.
„Protecţia consumatorilor este, înainte de toate, un act de responsabilitate faţă de fiecare cetăţean. În contextul controalelor desfăşurate recent, am constatat abateri grave în ceea ce priveşte etichetarea şi calitatea produselor textile. Acţiunile noastre ferme nu au doar scopul de a sancţiona, ci şi de a asigura un nivel ridicat de siguranţă şi corectitudine în piaţă, astfel încât fiecare consumator să poată face achiziţii informate, fără riscuri”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC, citat în comunicat.