Profil de antreprenor

Antreprenorul pentru care businessul a început să se audă foarte bine

După mai multe încercări nereușite, antreprenorul Marius Modoran a auzit în sfârșit sunetul succesului în business. Noua lui afacere, Neogsm, s-a dovedit profitabilă încă din prima lună de la înființare, iar acum, după nici un an de activitate, are o creștere atât de mare încât tânărul își face chiar planuri de francizare.  

Dintotdeauna, Marius Modoran a știut că va deveni antreprenor. Nu era un vis, era o chemare. Iar fiecare pas a fost ales având în minte ideea că va ajunge să facă ceea ce îi place. Astfel, datorită pasiunii pentru tehnologie, a ales un liceu cu specializarea electronică și automatizări. Prima afacere a deschis-o în Buzău, orașul lui natal. Investise în aparate de sucuri și cafea – vending machine, iar lucrurile păreau că se îndreaptă în direcția dorită. „Am rezistat un an și jumătate, timp în care am crescut organic, asta pâna la venirea pandemei COVID-19. Când toată lumea a intrat în izolare, afacerea s-a blocat complet. Tot capitalul disponibil mi-a ajuns pentru a susține afacerea pentru încă 3 luni, dupa care totul s-a ruinat”, își spune oful Marius Morodan. 

După primul eșec și după „relaxarea” pandemiei, a realizat că pentru a avea succes trebuie să facă ceea ce știe și ceea ce îi place. „Mi-am închiriat un spațiu comercial în Buzău în care chiar făceam ce mă pasiona: reparații electronice pentru orice fel de dispozitive, de la sisteme audio pana la televizoare și telefoane. Motto-ul magazinului era «reparăm tot ce se bagă în priză!»”, își amintește tânărul. Magazinul a rezistat însă mai puțin de un an, deoarece, deși se pricepea bine la ceea ce făcea, nu prea reușea să găsească circuitul profitului. Iar, la un moment dat s-a ivit o nouă oportunitate de afacere.A treia afacere a fost începută în colaborare cu un unchi, într-un domeniu total necunoscut mie: construcțiile. Unchiul se ocupa cu o nișa destul de restrânsă, tencuiala mecanizată. În acest domeniu am început cu restul de câteva mii de lei cu care am rămas de pe urma magazinului de reparații electronice. Am reușit să formez o echipa de patru persoane pentru a începe propriile mele șantiere de tencuială mecanizată, dar visul frumos a durat patru luni”, explică antreprenorul. Din cauză că se lucra prin intermediari, marjele erau reduse și, în plus, recunoaște tânărul, din cauza lipsei de experiență din domeniu nu a putut gestiona bine cash-flow-ul și, mai mult, nu putea nici să-și acopere complet cheltuielile. Așa că, fără niciun regret, a revenit la domeniul pe care îl stăpânea. Știa însă că și aici are multe de învățat, așa că s-a angajat. Timp de un an a fost manager în cadrul celui mai mare lanț de service-uri GSM din București, iar experiența a avut un singur scop: „pentru a cunoaște până la cele mai mici detalii din acest domeniu și pentru a vedea cu ce mă pot diferenția pentru a aduce plus valoare clienților.” După ce a acumulta suficiente cunoștințe, a hotărât că este pregătit să înceapă cel de-a patrulea business. Cu ajutorul prietenei lui și cu o investiție inițială de doar 3.000 de euro, a lansat Neogsm, afacere prin care tânărul și-a propus să realizeze „o schimbare radicală” în domeniul serviciilor de reparații pentru telefoane mobile. Pentru a demara businessul au avut nevoie de aproximativ cinci luni, timp în care s-au ocupat de căutarea unui spațiu comercial într-o zonă „cu potențial ridicat” și de amenejarea spațiului. Deși nu se așteptau, clienții au venit încă din prima zi. „Momente dificile nu au fost, a trebuit să facem totul bine din prima pentru a nu ne lua unele lucruri prin surprindere”, își prezintă strategia tânărul. Principalii clienți sunt persoane cu vârsta între 18 – 45 ani, cu venituri medii, iar cele mai solicitate servicii sunt cele de înlocuire a ecranului sau a bateriei pentru telefonul mobil. După investiția inițială au urmat, tot din fonduri proprii, și alte runde de investiții, care au urmărit diversificarea gamei de produse și servicii. 

Educație pe cont propriu

Școala este importantă, cred tânărul, dar el încă din perioada liceului a ales să nu urmeze studii universitare. „Cele mai bune lucruri pe care le-am învățat din școală și care mă ajută și în business sunt, de departe, disciplina și corectitudinea. Pe de altă parte, visul meu era sa devin antreprenor, iar toate școlile/facultățile te învață cum să fii doar un bun angajat”, explică tânărul cum s-a lăsat inspirat în domeniul educației de modele precum Bill Gates, Larry Ellison sau Mark Zuckerberg. Asta însă nu înseamnă că nu citește mult și nu învață zi de zi. Marius Modoran nu a avut niciun mentor în business, lucru pe care îl consideră un mare dezavantaj – este convins că dacă cineva l-ar fi ghidat, ar fi avut mult mai puține eșecuri în business. „Cărțile de dezvoltare personală, business și educație financiară se pare că mi-au fost cel mai bun mentor, deoarece am reușit să evoluez datorită lor. Cărțile care m-au ajutat în procesul de creștere au fost  Start în antreprenoriat, de Cristian Onețiu, și Antreprenoriat de Marius Ghenea. Cel mai important lucru învățat din aceste două cărți este planificarea. Fără un plan de afaceri îți este aproape imposibil să reușești să duci businessul mai departe”, spune antreprenorul. Prin urmare, știe în detaliu ce va face anul viitor. „Avem în plan deschiderea celui de-al doilea magazin Neogsm în București, cât și extinderea în regim de franciză. La momentul actual suntem deja în discuții cu un potențial francizat”, anunță tânărul. În ceea ce privește rezultatele financiare, și acolo lucrurile sunt cât se poate de clare: va încheia acest cu o cifră de afaceri de 420.000 de lei, iar marja profitului este una impresionantă, de circa 40%.

Cele mai recente știri

To Top