Profil de antreprenor

Antreprenorul pentru care businessul se mănâncă pe pâine

„Senviș, varianta incorectă din limba română a cuvântului sendviș!”. Așa a ales antreprenorul Gabriel Dima să descrie brandul pe care l-a creat. Iar creșterea impresionantă din cei doi ani în care noul concept este prezent pe piața locală dovedește clar că singurul lucru (scris) greșit în businessul Senviș e numele.

Gabriel Dima nu se consideră chef, dar are ceva ce mulți dintre bucătarii din localurile consacrate duc lipsă: pasiune pentru gust. A devenit cunoscut în peisajul HoReCa din România datorită experienței acumulate de-a lungul timpului și datorită capacității sale de a ajuta antreprenorii din domeniu să atingă succesul. Nu s-a mulțumit însă cu atât, a pariat pe un produs simplu, relativ nou pe piața locală, și a pornit Senviș, un business care a crescut rapid și care a ridicat ștacheta pentru localurile de tip streetfood din Capitală. „Am mers spre HoReCa pentru că asta știam să fac, e domeniul în care am crescut, și am simţit că e momentul să păşesc către antreprenoriat”, povestește Gabriel Dima. Prima interacțiune cu lumea ospitalității a avut-o pe la vârsta de 13-14 ani, când „s-a angajat” picol într-un restaurant celebru din nordul Bucureștiului. Apoi a făcut școala HoReCa, a obținut calificările necesare în industrie și a început să profeseze. „Am lucrat în numeroase restaurante populare, mereu mi-au plăcut locațiile aglomerate, înainte de a pleca o vreme pe vase de croazieră în Marea Mediterană și Orientul Mijlociu”, spune acesta. După ce a deprins tainele unei profesii care are mult mai multe provocări decât se crede, a ales să renunțe la domeniu pentru a se dedica unei alte pasiuni: mașinile. Dar, cum prima dragoste nu se uită niciodată, oarecum „pe nepusă masă”, a apărut Senviș. „Am vrut să trec un pic dincolo de limitările pe care le ai ca angajat, care există indiferent de câtă libertate ai din partea angajatorului”, explică antreprenorul.

Pasul l-a adus nu numai într-o nouă etapă a carierei, ci şi într-o zonă gastronomică oarecum diferită față de cele cu care era obișnuit, produsul pe care s-a decis să îl promoveze fiind deloc banalul, contrar părerii cârcotașilor, sendviș. Prima locație Senviș a fost inaugurată în decembrie 2021 într-un mic spațiu din zona veche a Capitalei, pe strada Popa Tatu, și a devenit rapid un reper al iubitorilor de sendvișuri din București.

„Ca background, street food-ul cu sendvișuri nu era ceva în care eram specializat, veneam dintr-o ligă diferită, dacă pot spune aşa. Dar elementul de la care am pornit, sendvișul, a fost mereu prezent în viața mea. Pot să spun cu mâna pe inimă că asta mi-a plăcut dintotdeauna, să testez, să descopăr gusturi noi, și că pentru mine sendvișul a fost întotdeauna felul de mâncare preferat. În plus, cât timp am lucrat pe vase de croazieră am descoperit numeroase gusturi și combinații surprinzătoare pe care am vrut să le reinterpretez și cu care am vrut să surprind oamenii. Așa că am hotărât să merg în această direcţie și cu businessul și nu m-am înșelat”, spune antreprenorul. 

În februarie 2023, la doar un an de la deschiderea primului local Senviș fondatorul s-a văzut „obligat” să deschidă o nouă locație, un pic mai mare, în Floreasca. A păstrat conceptul și a continuat să-și crească businessul.

„Creșterea a fost naturală, oamenii ne-au apreciat produsele și au văzut că am rămas fideli unui principiu simplu: calitate înainte de toate. Toate sendvișurile noastre au la bază câteva tipuri de pâine create special pentru noi într-o brutărie artizanală și sunt completate de elemente premium, fie că vorbim despre carne, mezeluri și brânzeturi, sau sosuri și topping-uri speciale. În plus, în meniul nostru se regăsesc zilnic două tipuri de supe și schimbăm periodic oferta de cafea de specialitate, pentru că am învățat în timp că oamenii vor diversitate”, dezvăluie Gabriel Dima câteva dintre ingredientele succesului.

Și, pentru că și a doua locație începe să fie prea mică pentru numărul celor care îi trec pragul, antreprenorul spune că următorul pas în dezvoltarea businessului, în care a investit până în prezent peste 70.000 de euro, este deschiderea unei locații mai mari. „Uneori ne surprindem și pe noi, pentru că am plecat de la sendviș, un concept de tip street food, și ajungem de multe ori să propunem clienților produse care trebuie servite pe farfurie, care au succes și sunt cerute din ce în ce mai des. Următorul pas este, cu siguranță, deschiderea unei locații mai mari”, încheie Gabriel Dima.

Cele mai recente știri

To Top