Profil de antreprenor
Au transformat meșteșugul tradițional în afacere online de succes
Soții Luminița și Constantin Brumaru au lucrat toată viața în domeniul construcțiilor, dar un eveniment nefericit a dus la închiderea firmei la care erau angajați. Trecuți bine de 50 de ani, după o viață petrecută ca angajați, cei doi s-au gândit să încerce și antreprenoriatul. Au studiat piața și au ajuns la concluzia că există o nevoie care nu este acoperită. Prin urmare, au decis să înceapă de la zero o afacere cu produse manufacturate, din sticlă și ceramică, vândute printr-un magazin online. Una dintre sursele de inspirație a fost perioada pandemiei, când magazinele online au luat avânt.
Ideea de business a soților Brumaru a fost un magazin online de cadouri, dar nu la fel ca toate celelalte de pe piață, ci personalizate, unice, speciale. Căutând produsele cele mai aproapiate de această idee, au ajuns la vaze de sticlă și ceramică lucrate de mâini iscusite și pictate manual. Așa s-a născut afacerea de familie Blumacons Lotus, cu magazinul online blumacons.ro, care vinde adevărate obicete de artă, unele fiind similare cu cele create de artiștii Fondului Plastic, dar la prețuri mult mai mici chiar și decât produsele de serie importate.
Antreprenorii au reușit să găsească meșteri pricepuți în trei comunități locale din zone diferite ale țării și să-i unească în acest nou concept. „Mi-a venit ideea unui magazin online, deși nu știam cum se face. Am făcut pași importanți în fiecare zi. Am învățat cum să mă descurc, am avut și ajutor din partea multor oameni binevoitori și chiar a-nceput să meargă, după puțin timp de la deschidere”, povestește Luminița Brumaru.
Artizani din România
Modelele sunt stabilite atât de meșteri, cât și de cei doi soți antreprenori, după ce este studiată evoluția pieței de decorațiuni și artizanat. Vazele de sticlă sunt lucrate de artizani din Pucioasa, județul Dâmbovița, iar cele din ceramică sunt lucrate de meșteri din alte două comunități locale, de la Valea Călugărească (Prahova) și Miercurea Ciuc (Harghita). „Cei care produc obiectele din sticlă pictată ne-au contactat, pentru a le vinde produsele în magazinul online. Pe cei din Valea Călugărească i-am găsit la un târg, iar cei din Miercurea Ciuc aveau un site la care ulterior au renunțat, pentru că nu vor să se ocupe și de această activitate. Au stiluri și modele diferite, dar toate sunt foarte apreciate de publicul din România”, mai spune antreprenoarea.
Au trecut deja aproape doi ani de când au pus bazele afacerii, iar acum se pregătesc să se extindă, accesând fonduri europene. „Anul trecut am depus și un proiect pentru finanțare din fonduri europene și am primit aprobarea pentru a face personalizarea obiectelor. Este un proiect de 200.000 de lei, pe Start Up Nation, pentru dezvoltarea afacerii. Vom avea și doi angajați. Până acum am lucrat doar eu cu soțul meu”, mai spune Luminița Brumaru.
Printre cele mai căutate suveniruri sunt acum obicetele de ceramică pictată multicolor, importate din Turcia și din Bulgaria. Valoarea competitivă se observă la o simplă comparație cu produsele vândute la chioșcurile de suveniruri din stațiunea montană Sinaia, de exemplu. Suvenirurile aduse din Turcia sunt mult mai scumpe decât vazele create de meșterii români, care se vând la magazinul online al celor doi antreprenori.
Cu această rețetă de succes, magazinul soților Brumaru a devenit foarte vizibil, mai ales pentru cei care cumpără obiecte decorative pentru casă și grădină sau cadouri.