Autoritatea antitrust din Italia a declarat luni că analizează modul în care cea mai mare companie de utilităţi din ţară, Enel, a comunicat clienţilor săi autohtoni creşterile recente ale preţurilor gazelor şi energiei, transmite Reuters.
Autoritatea a declarat că din ianuarie a primit plângeri de la peste 600 de clienţi şi companii mici cu privire la creşterile facturilor pentru energie efectuate de Enel Energia, deţinută integral de Enel, pentru perioada octombrie 2023-ianuarie 2024.
Clienţii s-au plâns de lipsa unei comunicări clare şi scrise din partea Enel pentru a-i informa cu privire la viitoarele creşteri de preţuri, lucru care i-a lipsit de şansa de a renunţa la contracte şi de a trece la alt furnizor.
Enel Energia a declarat într-un comunicat că crede că a acţionat întotdeauna în deplină conformitate cu reglementările primare şi sectoriale, precum şi cu reglementările contractuale.
Firma a spus că este încrezătoare că va putea demonstra corectitudinea deplină a acţiunilor sale.
Sub noul director general Flavio Cattaneo, Enel, controlată de stat, a raportat o creştere cu 12% a câştigurilor sale ordinare înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) în 2023, la 22 de miliarde de euro, datorită creşterii activităţii sale de servicii pentru persoane fizice din Italia.