Business

Biofarm a înregistrat un profit net de aproape 70 de milioane de lei la 9 luni, în creştere cu 6%

pastile medicamente
Foto: iStock

Producătorul de medicamente Biofarm a înregistrat un profit net de 69,9 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se arată într-un comunicat al companiei transmis joi AGERPRES.

Cifra de afaceri a crescut cu 10%, ajungând la 229 milioane de lei, comparativ cu 209 milioane de lei în 2022. EBITDA a atins în perioada menţionată 81,6 milioane lei.

„Rezultatele obţinute în primele nouă luni ale anului 2023 confirmă strategia noastră de dezvoltare pe termen lung. Chiar dacă la nivelul întregii pieţe CHC (Consumer Healthcare n.r.) se înregistrează o diminuare a consumului, Biofarm reuşeşte să înregistreze creştere de consum şi astfel ne consolidăm poziţia în CHC, prin protejarea brandurilor de top din portofoliu şi prin menţinerea investiţiilor la un nivel competitiv în categoriile CHC cu potenţial de business ridicat. Ne vom concentra în continuare pe dezvoltarea de noi soluţii pentru sănătatea pacienţilor, pentru a răspunde nevoilor acestora şi pentru a onora misiunea companiei, aceea de a face bine celor din jurul nostru prin perfecţionare continuă”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

În primele nouă luni ale anului 2023, Biofarm a ocupat locul 2 pe segmentul CHC, în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute. În valoare, compania şi-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creştere de peste 15% faţă de primele nouă luni ale anului 2022, raportat la preţul de achiziţie în farmacii.

Potrivit sursei citate, ariile terapeutice cu cea mai mare creştere absolută în valoare în primele nouă luni ale anului, în care Biofarm este activ, au fost răceală & gripă, durere, suplimente pe bază de magneziu, digestie şi decongestionante nazale. Brandurile Biofarm asociate acestor arii terapeutice au înregistrat creşteri de cotă de piaţa valorică.

„Dezvoltarea continuă a unor produse noi, adaptate constant nevoilor consumatorilor în continuă diversificare, reprezintă unul dintre pilonii de creştere ai companiei Biofarm. Compania este, de asemenea, lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a 8 dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol soluţie, Carbocit şi Nervocalmin. Acest mix echilibrat între brandurile longevive şi inovaţie este un diferenţiator puternic pentru portofoliul Biofarm, poziţionând compania în rândul celor mai relevanţi jucători din categoria CHC”, se menţionează în comunicat.

Biofarm a investit peste 44 de milioane de euro, până în prezent, într-una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România, care se întinde pe o suprafaţă impresionantă de peste 10.000 de metri pătraţi şi are patru fluxuri de producţie, specializate în comprimate, comprimate filmate, drajeuri, capsule moi, soluţii şi siropuri. Această fabrică ultramodernă reprezintă un element cheie în atingerea obiectivelor strategice ale companiei, care includ dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansarea de produse noi şi extinderea pe pieţele externe.

Biofarm este unul dintre primii producători români de medicamente şi suplimente alimentare, cu o tradiţie de peste 100 de ani. În prezent, Biofarm este unul dintre primii 10 producători existenţi pe piaţa farmaceutică din Romania şi are un portofoliu de produse care acoperă 65 de arii terapeutice.

Cele mai recente știri

To Top