BMW se aşteaptă să vândă mai multe maşini în China în acest an, în ciuda unui război local al preţurilor în segmentul vehiculelor electrice şi a cererii reduse în general, a spus directorul financiar al producătorului de maşini de lux, la Salonul auto IAA din München, transmite Reuters.
În primul său interviu de când a devenit director financiar, în mai, Walter Mertl a declarat că BMW a reuşit să crească cu 3,7% în China în prima jumătate a anului, mai rapid decât cea mai mare piaţă auto din lume în ansamblul ei şi că se aşteaptă ca această tendinţă să continue.
”Anticipăm şi vedem acest lucru în acest moment, că vom vinde mai mult anul acesta decât anul trecut”, a spus Mertl cu privire la China, adăugând că războiul preţurilor afectează în mod predominant segmentele mai ieftine ale pieţei auto, unde BMW nu este activă.
Vânzările de vehicule de pasageri din China au scăzut pentru a doua lună în iulie, deoarece discounturile şi măsurile de sprijin guvernamentale nu au reuşit să atragă consumatorii să cumpere maşini, pe fondul unei economii în încetinire şi a unei scăderi prelungite a pieţei imobiliare.
Reducerile de preţ făcute de Tesla la începutul anului 2023 s-au extins la numeroase mărci din China, General Motors şi Volkswagen alăturându-se unei noi runde de reduceri în vară.
BMW şi-a ridicat recent perspectivele pentru 2023 pentru vânzările de vehicule la nivel de grup şi a spus că se aşteaptă la o creştere solidă, care este definită între 5% şi 9,9%.
În 2022, vânzările de vehicule ale companiei au scăzut cu 4,8%, până la aproximativ 2,4 milioane; în China, au scăzut cu 6,4%, până la 791.985.
Mertl a spus că eliminarea treptată a granturilor pentru stimularea vehiculelor electrice în Germania ar provoca o scădere temporară a cererii.
”Dar după aceea lucrurile vor continua ca în mod normal”.
BMW, care a prezentat sâmbătă detalii despre noua sa platformă electrică ”Neue Klasse”, intenţionează să crească ponderea vehiculelor electrice în totalul vehiculelor vândute la 15% în 2023 şi la 20% în 2024, de la aproximativ 9% în 2022.