Actualitate

Bugetul pentru începerea școlii poate ajunge la 2.000 de euro

Foto: iStock

Părinții din România pun accent tot mai mult pe confortul și siguranța copiilor și cumpără, pentru noul an școlar, gadgeturi și haine de calitate. Din ce în ce mai căutate sunt ghiozdanele și ceasurile inteligente, laptopurile și tabletele de ultimă generație, dar și hainele de designer, bugetul pentru pregătirea pentru școală ajungând să coste între 1.000 și 2.000 de euro, potrivit datelor Rockada Marketing, agenție de marketing specializată în ecommerce. Astfel, în contextul începerii școlii, numărul de comenzi online crește cu 15%-20%, față de o perioadă obișnuită.

În 2024, pe lângă rechizitele obișnuite, tot mai mulți părinți optează pentru ceasuri inteligente și ghiozdane echipate cu tehnologie avansată, care ajută la monitorizarea activităților zilnice și la îmbunătățirea siguranței celor mici. De asemenea, tabletele de ultimă generație și alte dispozitive digitale sunt tot mai căutate, devenind instrumente esențiale în procesul educațional.

„Observăm o tendință accentuată de a investi în produse care să ofere copiilor un avantaj competitiv, atât în ceea ce privește educația, cât și imaginea personală. Hainele de designer și accesoriile de lux sunt tot mai prezente pe listele de cumpărături ale părinților, care doresc să le ofere copiilor un început de an școlar cât mai bun. Sunt căutate ghiozadanele smart, cu încărcare USB, cu culori fosforescente și cu troler pentru a fi mai ușor de cărat. Ceasul inteligent este din ce în ce mai căutat, mai ales de părinții care nu doresc să le ofere copiilor telefoane încă. Laptopurile și tabletele de ultimă generație sunt, de asemenea, cumpărate pentru începerea școlii. Copiii nu mai sunt adepții uniformelor și doresc să poarte haine intersante, în multe cazuri haine de designer, mai scumpe. Multe dintre achiziții au loc online, fiind tot mai căutate produsele de calitate și mai scumpe totodată pentru confort și un stil de viață îmbunățățit pentru copii”, declară Iulia Ivan, specialist ecommerce și fondator Rockada Marketing.

De asemenea, rechizitele personalizate și scaunele ergonomice de birou sunt la mare căutare. Bugetul pentru achizițiile de școală variază între 500 și 800 lei per copil, sumă care include rechizitele de bază, ghiozdanele și uniformele.

Un ghiozdan complet echipat poate costa între 200 și 400 de lei, în funcție de branduri și de complexitatea echipamentului inclus (rechizite de bază, penare, caiete, etc.). Dacă se includ și echipamente tehnologice (tablete, laptopuri), costurile pot ajunge separat la 1.500 – 2.000 de lei per copil, arată datele Rockada Marketing. În cazul achizițiilor de ghiozdan smart, ceas inteligent, haine de designer și alte produse de lux, costul poate depăși 1.000 de euro, ajungând la 2.000 de euro, pentru un copil.

În perioada 15 august – 15 septembrie au loc cele mai multe achiziții pentru începerea anului școlar, crescând numărul de comenzi online cu 15%-20% față de o perioadă normală. De la an la an, tot mai mulți părinți preferă să cumpere online rechizitele pentru școală.

Fondată în 2018, Rockada Marketing este o agenție de marketing digital și comunicare, care realizează strategii de marketing complete, integrând promovare de tip Google Ads, Facebook Ads, SEO, comunicare, grafică. Agenția are în portofoliu clienți din  domeniile ecommerce (articole copii), cultural (teatru, muzică), licitații auto, auto, medical/stomatologic, audio-video, electro-IT, carte/editură, persoane publice/ politice (branding personal), industrial, agricultură.

Cele mai recente știri

To Top