Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au urcat în ritm anual cu 11,2% în octombrie, a două lună de creştere consecutivă, şi cel rapid ritm de creştere din ianuarie, în condiţiile în care producătorii auto se întrec pentru a-şi îndeplini ţintele anuale de livrări, arată datele publicate vineri de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA), transmite Reuters.
Luna trecută, s-au vândut în China 2,28 milioane de vehicule, iar în perioada ianuarie-octombrie 2024 s-a înregistrat un avans de 3%, la 17,99 milioane de unităţi.
Datorită subvenţiilor guvernamentale, de până la 2.800 de dolari per bucată pentru achiziţionarea de maşini mai eficiente sau de vehicule electrice, creşterea vânzărilor auto va continua şi în 2025, în pofida încetinirii economiei, a apreciat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu. Acesta se aşteaptă anul acesta la un avans de 5% al vânzărilor auto pe piaţa chineză.
Luna trecută, vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au urcat în ritm anual cu 56,7%, reprezentând 52,5% din totalul vânzărilor, fiind a patra lună consecutivă în care maşinile alimentate pe baterii, inclusiv cele plug-in, au depăşit vânzările de automobile pe benzină, în China.
BYD a înregistrat un nou nivel lunar record al vânzărilor, depăşind pentru prima dată în octombrie pragul de 500.000 de unităţi. Veniturile BYD le-au depăşit pe cele ale Tesla în trimestrul trei din 2024.
BYD a realizat 81% din ţinta sa de vânzări pentru acest an, în timp ce Geely şi Leapmotor (susţinut de Stellantis) au atins peste 80% din obiectivele lor pe 2024.
Luna trecută, exporturile Chinei de maşini au încetinit, înregistrând un avans de doar 13% faţă de o creştere de 22% în octombrie 2024.