Business

Companiile mari pierd până la 200.000 de euro pe an din cauza absenteismului la locul de muncă

Chiar dacă, la nivel european, România înregistrează cel mai scăzut nivel al absenteismului la locul de muncă (2.5% în Q3 din 2021), companiile mari, cu peste 300 de angajați, se confruntă cu pierderi de peste 200.000 de euro pe an din cauza absenteismului. 

„Absenteismul la locul de muncă generează creșteri operaționale din mai multe motive.  Primii care suportă consecințele absenteismului nemotivat sunt tocmai angajații productivi. În cazuri de absenteism, aceștia sunt nevoiți fie să-și asume un volum mai mare de muncă, fie să lucreze ture suplimentare. Pe de altă parte, absenteismul nemotivat va implica, mai devreme sau mai târziu, înlocuiri de personal, care vin la pachet cu costuri suplimentare privind recrutarea și specializarea noilor angajați”, afirmă Delia Mandache, Chief People Officer în cadrul htss (High-Tech Systems & Software). 

Care sunt cele mai mari nevoi ale angajaților?

Potrivit Deliei Mandache,, printre cele mai importante nevoi ale angajaților se numără echilibrul între viața personală și cea profesională, precum și libertatea de a avea un cuvânt de spus în stabilirea programului de lucru.

„În prezent, din cauza digitalizării mediului de lucru, viața profesională și cea personală nu mai sunt clar delimitate. Astăzi, angajații răspund la mailuri sau discută la telefon probleme de muncă inclusiv în afara programului de lucru pe când, în trecut, în lipsa telefoanelor mobile și a internetului, angajatul se delimita complet de problemele de muncă imediat ce ieșea pe poarta fabricii. Tehnologia crește productivitatea dar, în același timp, riscă să șteargă cu buretele granița dintre viața personală și cea profesională, astfel încât, pe termen lung, impactul negativ asupra angajaților fiind unul evident,” adaugă Delia Mandache.

Dacă tehnologia este cea care amestecă viața personală cu cea profesională, tot ea poate fi folosită pentru separarea celor două. Potrivit Petru Teodorescu, Business Development Director htss, folosirea unui soft de programare a turelor de lucru, precum shiftin, poate crește satisfacția angajaților, în timp ce economisește bani pentru angajatori. 

„Prin folosirea unui soft de programare automată a turelor de lucru, companiile reușesc să eficientizeze acest proces repetitiv, să elimine erorile umane, și, de asemenea, să crească satisfacția angajaților, luând în considerare preferințele acestora cu privire la programul de lucru. Mai mult decât atât, un astfel de produs software ține cont de obiectivele de business ale companiei și alocă în mod eficient resursele, putând reduce cheltuielile cu salariile sau turele suplimentare. Nu în ultimul rând, acest produs poate propune în timp real înlocuitori în cazurile de absenteism nemotivat, evitându-se astfel blocaje în fluxul de lucru,” afirmă Petru Teodorescu .

Printre domeniile care au nevoie de automatizarea procesului de programare în ture a angajaților se numără retail, pharma, producție, distribuție, transport, hoteluri și restaurante. 

„Un alt beneficiu important al shiftin este că produsul ține cont în mod automat de legislația muncii din țara în care este folosit, fiind eliminat riscul ca angajații să depășească numărul maxim de ore lucrate admis prin lege. Potrivit sondajelor pe care le realizăm, 90% din cei care folosesc shift.in se declară mulțumiți de produs iar acest procent mare se datorează și posibilității ca aceștia să-și verifice de pe telefon programul, să ceară o înlocuire sau să seteze un interval preferat pentru turele de lucru,” adaugă Petru Teodorescu. 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top