Tehnologie

Divizia internaţională a grupului Alibaba afirmă că noul său instrument de traducere cu inteligenţă artificială depăşeşte Google şi ChatGPT

Foto: iStock

Divizia internaţională a gigantului chinez de comerţ electronic Alibaba a lansat miercuri o versiune actualizată a instrumentului său de traducere bazat pe inteligenţă artificială, care, spune aceasta, este mai bună decât produsele oferite de Google, DeepL şi ChatGPT, relatează CNBC.

Afirmaţia se bazează pe o evaluare a noului model al Alibaba International, Marco MT, prin cadrul de referinţă pentru traduceri Flores, a spus compania chineză.

Unitatea internaţională în creştere rapidă a Alibaba a lansat produsul de traducere AI ca o actualizare a celui dezvăluit în urmă cu aproximativ un an, despre care se spune că are deja 500.000 de utilizatori comercianţi.

Vânzătorii cu sediul într-o ţară pot folosi instrumentul de traducere pentru a crea pagini de produse în limba pieţei ţintă.

Noua versiune se bazează doar pe modele lingvistice mari, permiţându-i să se bazeze pe indicii contextuale precum cultura sau termenii specifici industriei, a declarat Kaifu Zhang, vicepreşedinte al Alibaba International Digital Commerce Group şi şeful iniţiativei de inteligenţă artificială a afacerii, pentru CNBC.

”Ideea este că vrem ca acest instrument de inteligenţă artificială să ajute rezultatul final al comercianţilor, pentru că dacă comercianţii se descurcă bine, platforma se va descurca bine”, a spus el.

Modelele mari de limbaj alimentează aplicaţii de inteligenţă artificială, cum ar fi ChatGPT al OpenAI, care poate traduce şi text.

Modelele, instruite pe cantităţi masive de date, pot genera răspunsuri umane la solicitările utilizatorilor.

Instrumentul de traducere al Alibaba se bazează pe propriul model numit Qwen. Produsul acceptă 15 limbi: arabă, chineză, olandeză, engleză, franceză, germană, italiană, japoneză, coreeană, poloneză, portugheză, rusă, spaniolă, turcă şi ucraineană.

Zhang a spus că se aşteaptă la ” o cerere substanţială” pentru instrument din Europa şi America. De asemenea, se aşteaptă ca pieţele emergente să fie un domeniu semnificativ de utilizare.

Când utilizatorii Alibaba.com – un site prin care furnizorii pot vinde către firme – sunt clasificaţi în funcţie de ţară, ţările în curs de dezvoltare reprezintă aproximativ jumătate din primii 20 de utilizatori activi de instrumente AI, a spus Zhang.

Companiile chineze au căutat din ce în ce mai mult oportunităţi de creştere în străinătate, în special comercianţii de comerţ electronic.

PDD Holdings Temu, vânzătorul de modă rapidă Shein şi TikTok, a ByteDance, se numără printre cei recent intraţi pe piaţa globală.

Mulţi comercianţi din China vând şi pe Amazon.com.

Indicii contextuale

De când Alibaba a lansat prima versiune a instrumentului său de traducere AI, în toamna anului trecut, compania a spus că comercianţii l-au folosit pentru mai mult de 100 de milioane de listări de produse.

Similar altor servicii bazate pe inteligenţă artificială, preţul de bază taxează comercianţii cu cantitatea de text tradus.

Zhang a refuzat să spună cât ar costa versiunea actualizată. El a spus că a fost inclus în unele pachete de servicii pentru comercianţii care doresc o expunere simplă la utilizatorii din străinătate.

Gândirea lui este că traducerea contextuală face mult mai probabil ca consumatorii să decidă să cumpere. El a împărtăşit un exemplu în care o descriere chineză colocvială pentru un papuc i-ar fi oprit pe consumatorii vorbitori de engleză dacă ar fi fost tradusă doar literal, fără a ajunge la sensul implicit.

”Motorul de traducere actualizat va face din Double 11 o experienţă mai bună pentru consumatori, datorită expresiei mai autentice”, a spus Zhang, referindu-se la festivalul de cumpărături condus de Alibaba, care are loc pe 11 noiembrie în fiecare an.

Afacerile internaţionale ale Alibaba includ platforme precum AliExpress şi Lazada, care vizează în principal Asia de Sud-Est.

Unitatea internaţională a raportat o creştere a vânzărilor de 32%, la 4,03 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat în iunie, faţă de un an în urmă. Aceasta este în contrast cu o scădere de 1% în termeni anuali a vânzărilor, la 15,6 miliarde de dolari, pentru principala afacere de comerţ electronic Taobao şi Tmall a Alibaba, care s-a concentrat pe China.

Aplicaţia Taobao este, de asemenea, populară printre consumatorii din Singapore. În septembrie, aplicaţia a lansat o versiune în limba engleză bazată pe inteligenţă artificială pentru utilizatorii din ţară.

Analiştii Nomura se aşteaptă ca creşterea anuală veniturilor internaţionale ale Alibaba să fi încetinit uşor, până la 29% în trimestrul încheiat în septembrie, în timp ce pierderile din exploatare s-au redus, potrivit unui raport din 10 octombrie. Alibaba încă nu a anunţat când va publica veniturile trimestriale.

Cele mai recente știri

To Top