Compania Eurostar, operatorul trenurilor de mare viteză care fac legătura între Londra şi Paris via tunelul de sub Canalul Mânecii, a anunţat joi că, până în 2030, intenţionează să achiziţioneze până la 50 de noi trenuri, după ce în 2023 a realizat o cifră de afaceri „istorică” de două miliarde de euro, informează AFP.
Deocamdată nu a fost plasată nicio comandă dar Eurostar, compania feroviară care exploatează legăturile între cinci ţări (Franţa, Marea Britanie, Belgia, Ţările de Jos şi Germania) are în vedere aceste achiziţii pentru a face faţă cererii crescute de călătorii şi a deservi 30 de milioane de pasageri pe an în 2030, pe care şi i-a fixat drept obiectiv, a precizat compania într-un comunicat de presă.
Noile rame ar urma să înlocuiască, parţial, trenurile care vor fi casate din cauza vechimii lor. În total, aceste potenţiale achiziţii ar urma să ducă parcul rulant al Eurostar la 67 de trenuri, de la 51 în prezent.
„Obiectivul este punerea în serviciu a primelor noi trenuri la începutul anilor 2030”, a subliniat Eurostar.
În 2023, Eurostar a înregistrat o cifră de afaceri record de două miliarde de euro. Compania, la care acţionar majoritar este operatorul francez SNCF Voyageurs, nu a dezvăluit însă detalii cu privire la profitul net.
Eurostar a informat că a transportat 18,6 milioane de călători în 2023, o cifră în creştere cu 22% comparativ cu 2022. Traseele care au înregistrat cele mai mari creşteri ale numărului de pasageri au fost cele între Amsterdam şi Londra (38%), Bruxelles – Londra (33%) şi Paris -Londra (25%).
De asemenea, Eurostar a reuşit să îşi diminueze cu aproximativ o treime datoria netă, care se situează în prezent la 650 milioane de euro, graţie unui flux solid de numerar după redresarea post-Covid dar şi unui nou împrumut de 650 milioane de euro pe cinci ani.
Compania Eurostar este deţinută în proporţie de 55% de SNCF, compania naţională de căi ferate din Franţa, restul acţiunilor fiind deţinute de Caisse de dépot et placement du Québec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) şi compania naţională de căi ferate din Belgia (5%).
Eurostar este compania care în 1994 a pus în circulaţie trenurile TGV între Londra şi continentul european prin tunelul de sub Canalul Mânecii. În toamna anului trecut, Eurostar a absorbit marca Thalys, care exploata din 1995 legăturile între Paris, Benelux şi nord-vestul Germaniei.
Ultima comandă de trenuri a companiei feroviare datează din 2014, când Eurostar a cumpărat şapte rame de tren de la producătorul german Siemens.