Profil de antreprenor

Femeia care a reinventat procesul de recrutare din România

Posted on

Ioana Petrea s-a îndrăgostit de Resursele Umane în urmă cu 14 ani. S-a angajat într-o agenţie ca asistent de recrutare, dar ambiţia şi creativitatea ei au propulsat-o rapid în ierarhie. A ajuns până într-acolo încât viziunea ei depăşea puterea companiei în care lucra de a o implementa, aşa că şi-a luat inima în dinţi şi a pornit pe cont propriu. A deschis RightFit, propria firmă, de care se ocupă împreună cu un partener de afaceri, şi de zece ani excelează în HR. „Deja începusem să simt o oarecare presiune ca angajat. De exemplu, la un interviu trebuia să urmez niște reguli stricte în procesul de recrutare, ori eu voiam să îi invitat pe candidați la un fresh sau să facem clătite și să stăm pe o terasă să povestim despre orice, despre pasiunile lui, de exemplu, nu despre ce scrie în CV. În CV scrie clar ce ai făcut și unde ești în momentul de față, așa că nu asta mă interesează în mod deosebit, ci unde vrei să ajungi, ce obiective ai pe termen mediu și lung. Iar experiența mi-a demonstrat că la o discuție relaxată ajungi să cunoști oamenii cu adevărat. Și am avut tot felul de surprize abordând astfel lucrurile. Unii nici nu își doreau neapărat jobul pentru care aplicaseră sau alții nici măcar nu știau exact ce își doreau cu adevărat să facă în viață. Deci stilul meu nu a ajutat doar niște angajatori să își ocupe niște posturi, ci a și schimbat direcția a câtorva destine.”, povestește cu entuziasm Ioana despre aventura ei antreprenorială.

Totul pentru HR

Este clar însă că la ea nu este vorba doar despre avântul unui tânăr antreprenor, care vrea să spargă bariere și să își crească afacerea. În primul rând, Ioana Petrea s-a născut pentru HR. Interacțiunea ei nu se oprește niciodată atunci când își termină „orele de program”. Își pune sufletul pe tavă, chiar dacă nu este tocmai ceea ce ar trebui să facă un om de afaceri, dar tocmai această abordare, pentru ea, a fost cheia succesului. „Relația mea cu un candidat nu se termină după ce am reușit să îi obțin un loc de muncă. Eu merg la ei la birou în vizită, vreau să știu că se potrivesc în locul respectiv, le duc cadouri de acomodare, pentru că ajung să îi cunosc personal, la clătite, cum povesteam (se amuză Ioana). Adică pe mine chiar mă interesează să le fie bine acolo unde sunt, nu doar să-i bifez în cifra de afaceri a companiei mele. La fel de dedicată sunt și pentru companiile care îmi solicită serviciile. Caut până în pânzele albe pentru ei candidații potriviți.  Îmi amintesc că la un moment dat căutam o papetărie și efectiv nu găseam niciun contact. Însă, într-o zi, în timp ce stăteam la un semafor, lângă mine aștepta să se puna verde o mașină fix de la compania pe care o vânam de o lună. Instant am sărit din mașină și am fugit la șofer să îi cer numărul de telefon și să îl invit la un prânz. Vă imaginați ce reacție a avut toată lumea în momentul acela, dar nici nu mă interesa. Eu aveam un task de îndeplinit. Și mi-a ieșit până la urmă. Mai mereu îmi ies, pentru că efectiv respir HR. Cred că doar când dorm nu mă gândesc la asta. Sunt recrutor peste tot: în taxi, la coadă la supermarket, oriunde m-aș afla. Am dat cele două exemple pentru că efectiv am recrutat și în taxi și la coadă, în timp ce așteptam să ajung la casă să îmi plătesc produsele”.

„HR DE ÎNCHIRIAT”, VARIANTA „LOW COST” PENTRU START-UP-URI

Și Ioana nu doar că se pricepe la oameni, ci şi inovează constant serviciile pe care le oferă. Antreprenoarea îşi doreşte să schimbe piața din România cu un nou serviciu pe care l-a construit: HR de închiriat. Ideea a pornit de la faptul că puţine companii mici și mijlocii îşi permit din punct de vedere financiar un departament intern de Resurse Umane. Desigur, la fel de bine, serviciul ei se adresează şi companilor mari, care nu mai fac faţă cu volumul de muncă pe proiecte punctuale. Cum funcţionează? Un specialist se va ocupa exclusiv de problema clientului și va folosi brandul lui pentru recrutare. Partea interesantă este că un astfel de expert nu este plătit, ca în cazul în care cineva ar apela la o firmă de recrutare, adică la success fee, în funcţie de salariul viitorului angajat, ci în funcţie de volumul de lucru. Adică dacă reușeşte să găsească un candidat după 3 ore, nu va costa mai mult de două sute de lei. Ideile Ioanei au fost primite cu mare deschidere de către piața muncii care trece prin schimbări destul de radicale în ultimii ani. Însă, mai mult ca sigur, acum chiar este vremea schimbărilor și a oamenilor îndrăzneți, care își fac curaj să iasă din tipare.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai citite știri

Exit mobile version