Asigurări

Fondul de Garantare a Asiguraţilor a făcut plăţi de 434,3 milioane lei în primele şapte luni

Posted on

Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a făcut plăţi de 434,3 milioane lei în primele şapte luni, plăţile efectuate pentru Euroins SA ridicându-se la 27,2 milioane lei, potrivit unui comunicat de presă.

Conform sursei citate, 46.617 cereri de plată a achitat FGA în primele şapte luni. Plăţile au fost efectuate pentru societăţile de asigurări aflate în faliment.

Astfel, FGA a achitat: 38.426 cereri de plată în sumă de circa 380,3 milioane lei pentru creditorii de asigurări ai Societăţii City Insurance SA, 268 cereri de plată în sumă de circa 7,8 milioane lei pentru creditorii de asigurări ai Societăţii Astra SA, 326 cereri de plată în sumă de circa 18 milioane lei pentru creditorii de asigurări ai Societăţii Carpatica Asig SA şi 6 cereri de plată în sumă de circa 957.000 lei pentru creditorii de asigurări ai Societăţii Certasig SA.

Pentru Euroins SA, societate în cazul căreia plăţile au început la data de 17 Mai 2023, au fost achitate 7.591 cereri de plată până la 31 Iulie 2023, plăţile efectuate însumând circa 27,2 milioane lei. Un număr de 109.577 cereri de plată au fost înregistrate pentru Euroins SA, la 31 iulie 2023.

Din totalul cererilor înregistrate pentru Societatea Euroins SA, mai mult de jumate reprezintă solicitări de despăgubiri pentru dosare de daună, respectiv: 65.314 cereri de plată privind acordarea despăgubirilor/indemnizaţiilor-Anexa 10, 44.263 Cereri de restituire primă-Anexa 9.

„Menţionăm că termenul limită de depunere a cererilor de plată nu curge la acest moment, creditorii de asigurare ai societăţii Euroins SA au posibilitatea de a depune cereri de plată în continuare, prin intermediul Portalului FGA, special creat. Reamintim faptul că, din 27 Iulie 2023, FGA a iniţiat procesul de schimbare al interfeţei web precum şi a modului de primire a documentelor”, se precizează în comunicat.

Conform sursei citate, modificările vizează introducerea unei noi aplicaţii web, cu scopul de a face mai sigură primirea documentelor şi de a îmbunătăţi comunicarea cu creditorii de asigurări ai societăţilor de asigurări aflate în insolvenţă/faliment, precum şi pentru soluţionarea ulterioară a cererilor de plată sau a altor tipuri de solicitări (petiţii, reclamaţii etc.).

Schimbarea interfeţei web permite înregistrarea rapidă a documentelor transmise corespunzător (cereri de plată, deschidere dosar daună, petiţii etc), astfel încât, petenţii vor putea primi numărul de înregistrare pentru documentaţia depusă, imediat după finalizarea formalităţilor de depunere.

„Reamintim potenţialilor creditori de asigurare care solicită deschiderea dosarelor de daună la FGA că, pentru primirea despăgubirilor cuvenite, este necesar să depună ulterior deschiderii dosarului de daună, o cerere de plată-Anexa 10”, se mai spune în comunicat.

Cererile de plată sunt soluţionate în ordinea depunerii acestora de către creditori la FGA, fiind analizate de către direcţiile de specialitate ale Fondului.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai citite știri

Exit mobile version