Guvernul francez a redus marţi cu 20% subvenţia auto pe care cumpărătorii cu venituri mai ridicate o pot obţine pentru achiziţionarea de vehicule electrice (EV) şi hibride, încercând să evite depăşirea bugetului alocat pentru majorarea numărului EV pe autostrăzi, transmite Reuters.
Până acum, subvenţia guvernamentală pentru vehiculele electrice era de 5.000 de euro pentru majoritatea gospodăriilor şi de 7.000 de euro pentru cele mai sărace. De marţi, subvenţia este redusă la 4.00 euro în cazul cumpărătorilor cu venituri mai ridicate dar se menţine cea de 7.000 de euro.
Schema ar putea descuraja în mod potenţial achiziţiile de vehicule electrice (EV) produse în China, în condiţiile în care importurile sunt în creştere în Europa, pe fondul preţurilor mai scăzute decât ale celor fabricate de producătorii auto locali.
„Modificăm programul pentru a ajuta mai mulţi oameni dar cu bani mai puţini”, a afirmat ministrul pentru Tranziţia Ecologică, Christophe Bechu, la postul de radio franceinfo.
Ca multe ale guverne, Franţa oferă subvenţii variate pentru achiziţionarea EV, dar de asemenea vrea să se asigure că nu este depăşit bugetul alocat, de 1,5 miliarde de euro, într-un moment în care cheltuielile publice sunt atent monitorizate.
Decizia de reducere a subvenţiilor auto pentru cumpărătorii cu venituri mai ridicate vine după ce luni Guvernul francez a decis să pună punct, pentru restul acestui an, programului vizând subvenţionarea leasingului de automobile electrice de către persoanele cu venituri mici, după ce numărul cererilor depuse a depăşit cu mult planurile iniţiale.
Conform acestui program, persoanele cu venituri mai mici de 15.400 de euro pe an au putut, de la începutul lui 2024, să închirieze un vehicul electric pentru 100-150 de euro pe lună.
Guvernul de la Paris a lansat anul trecut acest program pentru a impulsiona cererea pentru automobile electrice în rândul persoanelor care altfel nu şi le-ar permite. Conform calendarului iniţial, programul urma să înceapă mai devreme, însă până la urmă a fost amânat pentru începutul anului 2024, pentru că producătorii auto francezi nu erau pregătiţi cu suficiente vehicule eligibile.
Franţa nu este singura care reduce subvenţiile. Ministerul german al Economiei a decis că programul Germaniei se va încheia prematur în decembrie, după ce s-au rambursat aproximativ zece miliarde de euro din 2016.