Business
Freshful by eMAG a livrat peste 38 de milioane de produse, în 2 ani de activitate
Freshful by eMAG a atins pragul de peste 1,1 milioane de livrări, în primii doi ani de la intrarea pe piaţă, clienţii comandând în această perioadă peste 38 de milioane de produse, cele mai frecvente fiind fructele şi legumele proaspete, care au totalizat 1.850 de tone.
Conform unui comunicat de presă, pentru 2023 Freshful by eMAG estimează dublarea cifrei de afaceri şi a numărului de clienţi comparativ cu 2022.
În cei doi ani de activitate, Freshful by eMAG a investit constant în dezvoltarea tehnologiei pentru sistemele logistice, în aşa fel încât procesul de livrare să fie eficient. Pentru a susţine acest obiectiv a mărit inclusiv echipa operaţională, astfel că din 700 de angajaţi, 550 sunt responsabili de comenzi şi livrare.
Compania a direcţionat investiţii şi către dezvoltarea capacităţii de lucru în depozit, care acum, într-un ritm normal, poate asigura un flux de 4.000 de comenzi pe zi, însă în perioadele aglomerate aceasta este suplimentată. În egală măsură, a crescut şi flota de maşini pentru livrare până la 180 de autovehicule.
„Am intrat pe piaţă cu intenţia de a aduce consumatorilor o experienţă facilă de cumpărături, 100% online şi ne bucurăm să vedem că după doi ani numărul celor care preferă acest nou obicei de shopping este tot mai mare. Numai în ultimul an au intrat în platformă 100.000 de clienţi noi şi estimăm că până la sărbătorile de iarnă vom ajunge la 140.000 de clienţi. Tocmai de aceea, avem în plan ca în următorul an să ne concentrăm în continuare pe Bucureşti, dar luăm în calcul şi deschiderea unui al doilea depozit în a doua parte a anului. Pentru termen lung, ne dorim să continuăm investiţiile în tehnologie şi ne propunem să îmbunătăţim funcţionalităţile pe care aplicaţia Freshful le are, ca să răspundem şi mai bine nevoilor clienţilor noştri”, a declarat Andrei Popescu, general manager Freshful by eMAG.
Potrivit sursei citate, în cei doi ani, comportamentul de consum al clienţii s-a modificat, astfel că aceştia preferă acum să îşi planifice livrările în funcţie de programul lor. Cele mai multe comenzi sunt plasate dimineaţa, între orele 10:00 – 14:00, cu livrare în a doua parte a aceleaşi zile, dar şi între 20:00 – 22:30, cu livrare a doua zi dimineaţa, începând cu ora 7:00. În medie, oamenii alocă pentru coşul de cumpărături cu produse alimentare până la 720 de lei, în timp ce clienţii loiali care comandă săptămânal depăşesc bugetul lunar de 1.250 lei.
Metoda preferată de plată este online cu cardul – peste 65% din comenzile plasate în platformă. Dintre comenzile cu plata la livrare, mai mult de jumătate sunt achitate la POS, iar 5% din comenzi sunt plătite cu cardul electronic de tichete de masă.
Freshful by eMAG continuă dezvoltarea platformei astfel că recent a lansat o secţiune specială de reţete unde clienţii pot găsi o varietate de peste 110 preparate.
Companie românească fondată în 2021, Freshful by eMAG este primul hypermarket 100% online din România şi oferă clienţilor săi o gamă variată de peste 18.000 de produse alimentare şi băuturi de larg consum, de la partenerii şi producătorii locali.