Business
Grupul Cris-Tim a obţinut accesul pe piaţa SUA pentru salamul de Sibiu IGP
Grupul Cris-Tim a fost acreditat pentru exportul salamului de Sibiu IGP (Indicaţie Geografică Protejată) pe piaţa din Statele Unite în urma unui audit riguros al Food Safety and Inspection Service (FSIS) efectuat în România, care a certificat că sistemul românesc de inspecţie a cărnii şi produselor din carne poate asigura controlul final, supravegherea şi aplicarea legislaţiei.
„Obţinerea acestei acreditări extrem de importante economic pentru ţara noastră este rezultatul unui efort conjugat al Cris-Tim şi al altor producători de mezeluri din România, al Autorităţii Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) şi al ambasadelor celor două ţări – SUA şi România. Grupul Cris-Tim aîndeplinit toate cerinţele necesare pentru a fi finalizată echivalarea sistemului de inspecţie a cărnii din România cu cel din SUA. Pentru redeschiderea pieţei americane pentru carnea şi produsele din carne din ţara noastră, echipa tehnică din cadrul Grupului Cris-Tim a fost în contact permanent cu ANSVSA, FSIS şi cu Serviciul de Inspecţie pentru Sănătatea Animalelor şi a Plantelor din cadrul Ministerului american al Agriculturii (USDA-APHIS)„, transmit reprezentanţii grupului într-un comunicat.
Compania a parcurs toate etapele care au permis îndeplinirea cerinţelor suplimentare pe sănătate animală necesare în vederea exportului de salamuri crud-uscate din România în Statele Unite ale Americii. A fost un demers de lungă durată, în care reprezentanţii Cris-Tim au participat activ la întâlnirile tehnice pe marginea cerinţelor transmise de către APHIS, precizează sursa citată.
„A fost un efort de echipă în care am dezvoltat un set specific de proceduri care să poată corela constant cerinţele şi să asigure, în final, echivalarea sistemului de inspecţie.Conducerea Grupului Cris-Tim a fost direct implicată alături de echipa tehnică internă pentru a beneficia de toate pârghiile necesare în scopul implementării cerinţelor ANSVSA, FSIS şi USDA-APHIS„, a declarat Cristina Licu, Director Calitate-Protecţia mediului în cadrul Cris-Tim.
România este acum eligibilă să exporte salamurile crud-uscate şi mai ales Salamul de Sibiu IGP.
„Suntem onoraţi că am fost parte a proiect atât de amplu şi alături de reprezentanţii ANSVSA am reuşit să răspundem exigenţelor în materie de certificare şi acreditare cerute de autorităţile americane„, a declarat şi Nicoleta Ene, Director General al fabricilor de producţie de mezeluri.
„Mulţumim în mod special ANSVSA, domnului preşedinte Alexandru Bociu, vicepreşedinţilor şi întregii conduceri pentru toate eforturile depuse. După ani de muncă susţinută, este prima conducere care a făcut posibilă această realizare,cu beneficii atât pentru economia ţării noastre, cât şi pentru producătorii de carne din România. Totodată, mulţumirile noastre merg şi către Ambasada SUA în România, către Ambasada României în SUA, cât şi către ceilalţi producători din România care prin eforturile depuse, au dus la obţinerea acestei acreditări extrem de importante pentru ţara noastră„, a declarat şi CEO-ul grupului, Radu Timiş Jr.
Reacția ambasadei SUA la București
„Ne bucurăm că salamul de Sibiu și alte produse românești din carne de porc vor ajunge în Statele Unite. Recent, Serviciul de Inspecție și Siguranță Alimentară (Food Safety and Inspection Service – FSIS) al U.S. Department of Agriculture a stabilit că legile, reglementările și sistemul de inspecție pentru siguranța alimentelor din România ating un nivel de protecție echivalent cu cel aplicat pe plan intern în Statele Unite, restabilind astfel eligibilitatea României de a exporta în SUA produse din carne de porc provenite din unități românești certificate„, au scris reprezentanții ambasadei pe pagina oficială de Facebook.
Despre Cris-Tim
Fondat de familia Timiş acum trei decenii ca o mică afacere, Grupul Cris-Tim estea stăzi liderul pieţei de carne procesată şi al pieţei de ready meals, totodată un jucător important în domeniul lactatelor şi al ospitalităţii. Grupul este şi cel mai mare jucător cu capital românesc de pe piaţa locală care deserveşte 18 ţări europene dintre care două în afara Uniunii Europene. Peste 35% dintre produsele exportate sunt din categoria de salamuri, urmate îndeaproape de mici, parizer, specialităţi şi cârnaţi. Exportul este prioritar în strategia de creştere a Grupului Cris-Tim, cu o pondere anuală în cifra de afaceri de peste 12% la acest moment.
În 2017, Cris-Tim a lansat în premieră Eticheta Curată, devenind primul producător de astfel de produse şi implicit un reper în materie de siguranţă şi calitate în industria alimentară.