Samsung, Xiaomi şi alte companii de smartphone-uri s-au înţeles cu Amazon şi Flipkart, parte a Walmart, pentru a lansa exclusiv produse pe site-urile web indiene ale firmelor de comerţ electronic, încălcând legile antitrust, potrivit rapoartelor de reglementare văzute de Reuters.
Investigaţiile antitrust efectuate de Comisia pentru Concurenţă din India (CCI) au constatat că Amazon şi Flipkart au încălcat legile locale privind concurenţa, acordând prioritate vânzătorilor selectaţi, acordând prioritate anumitor listări şi oferind discounturi semnificative pentru produse, dăunând altor companii.
Raportul de 1.027 de pagini al CCI referitor la Amazon a mai spus că unităţile indiene a cinci companii – Samsung, Xiaomi, Motorola, Realme şi OnePlus – ”au fost implicate în practicarea lansărilor exclusive” de telefoane ”în asociere” cu Amazon şi afiliaţii săi, afectând concurenţa.
În cazul Flipkart, un raport al CCI de 1.696 de pagini spune că unităţile indiene ale Samsung, Xiaomi, Motorola, Vivo, Lenovo şi Realme au efectuat practici similare.
Includerea producătorilor de smartphone-uri precum Samsung şi Xiaomi în acest caz le-ar putea creşte problemele legale şi de conformitate.
Xiaomi a refuzat să comenteze, în timp ce ceilalţi producători de smartphone-uri nu au răspuns solicitărilor de comentarii. Amazon, Flipkart şi CCI nu au răspuns şi nu au comentat până acum concluziile rapoartelor.