ING Bank România a obţinut un profit net de 347 milioane de lei în primul trimestru din 2024, în creştere cu 1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, informează luni banca, într-un comunicat.
În primele trei luni, banca a raportat venituri de 877 milioane lei şi active totale de 71,4 miliarde lei, în creştere cu 11,3%, respectiv cu 14,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2023.
Costurile cu provizioanele de risc au rămas la un nivel scăzut, de aproximativ 58 milioane lei, dar mai ridicat decât în T1 2023.
Totodată, ING Bank România a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziţia către un mediu mai sustenabil, oferind credite cu discounturi eco pentru persoane fizice în valoare de 32 milioane euro, reprezentând aproximativ 50% din valoarea totală acordată în 2023 (67 milioane euro).
Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au atins 4,5 milioane euro pentru companii mici, respectiv 670 milioane euro în credite sindicalizate şi bilaterale pentru companii mari.
În ceea ce priveşte fondurile mutuale cu componenta sustenabilă (art. 9 conform SFDR), 29 milioane euro au fost investiţi de clienţii persoane fizice în primul trimestru.
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creştere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziţii de portofolii de clienţi sau alte bănci. Este o bancă universală cu peste 1,8 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate şi Wholesale Banking.