Libra Internet Bank a raportat un profit net de 149,5 milioane lei, în primele şase luni ale acestui an, în comparaţie cu 160,7 milioane de lei (-6,97%), în aceeaşi perioadă din 2023, arată rezultatele financiare neauditate ale băncii, publicate vineri.
Potrivit sursei citate, portofoliul brut de credite al băncii se situa la 7,3 miliarde de lei, iar nivelul surselor atrase de la clienţi era de 9,7 miliarde de lei, la 30 iunie 2024, distribuţia în funcţie de categoria de clienţi fiind una echilibrată.
Astfel, ponderea depozitelor constituite la Libra Internet Bank avea următoarea structură: persoane fizice – cu 34%, persoane juridice (41%) şi profesii liberale (25%)
În privinţa activităţii de creditare (portofoliul brut de credite), creşterea realizată de Libra Internet Bank în primul semestru din 2024 este de 7%, comparativ cu 31 decembrie 2023, cele mai mari salturi fiind înregistrate pe segmentele Persoane fizice (+27,6%) şi Corporaţii mari (+23,8%).
Totodată, creditele în lei au crescut cu 13%, de aproape trei ori mai mult decât media la nivelul sistemului bancar din România, în timp ce creditele în valută au scăzut cu 8%.
Profitul net obţinut de Libra Internet Bank, în primul semestru al acestui an, a fost de 149,5 milioane lei, în scădere cu 6,97% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, când valoarea raportată a fost de 160,7 milioane de lei.
De asemenea, indicatorul „Cost to income” era 45,2%, în intervalul analizat, faţă de 40,7%, în urmă cu un an. Totuşi, Libra a menţinut o eficienţă operaţională superioară mediei înregistrate la nivelul sistemului bancar din România, de 50,2%.
În acelaşi timp, banca a înregistrat, în prima jumătate a anului, o rentabilitate a activelor (ROA) de 2,7%, peste media sistemului bancar, de 1,8%.
Ratingul acordat Libra Internet Bank de către Fitch Ratings confirmă perspectiva stabilă şi evidenţiază „oportunităţile mai bine explorate decât principalii competitori”, precum şi „performanţele solide în privinţa creşterii volumelor şi gestionării capitalului, a lichidităţilor şi a calităţii activelor”.
Libra Internet Bank a fost înfiinţată în anul 1996 în Bucureşti şi face parte din grupul american de investiţii New Century Holdings (NCH).
Banca s-a specializat în oferirea de produse şi servicii dedicate profesiilor liberale şi companiilor din Real Estate şi Agribusiness şi are o reţea de 59 de sucursale în Bucureşti şi alte oraşe mari din România.