Business

Majoritatea companiilor s-au confruntat în ultimii doi ani cu cel puțin un eveniment care le-a perturbat activitatea

Posted on

Cel mai recent sondaj global PwC Global Crisis and Resilience Survey 2023 arată că marea majoritate a companiilor (91%) s-au confruntat în ultimii doi ani cu cel puțin un eveniment, altul decat pandemia, care le-a perturbat activitatea. Procentul este în creștere față de cel rezultat din studiul similar efectuat de PwC în 2019, când 69% dintre companii au avut de-a face cu un eveniment perturbator în ultimii 5 ani. Peste trei sferturi dintre respondenți (76%) au declarat că cel mai grav eveniment perturbator a avut un impact mediu sau mare asupra operațiunilor.

Multe organizații sunt încrezătoare că pot depăși un astfel de eveniment în viitor, în special dacă este unul similar cu ce au experimentat, însă doar o treime au planuri și programe pentru a-l gestiona.

”În această eră a crizelor, liderii de afaceri trebuie să anticipeze și să se pregătească pentru evenimente perturbatoare. Deși recunosc importanța unei abordări strategice a rezilienței, mulți nu au o strategie în acest sens. Mai mult, din studiul nostru reiese că unele companii nu planifică niciun fel de investiții în domenii fundamentale precum monitorizarea amenințărilor, reziliența lanțului de aprovizionare sau recuperarea în caz de dezastru. Lipsa de investiții nu reprezintă doar o amenințare potențială, ci pun aceste organizații în dezavantaj față de competitori. Programele de reziliență ajută organizațiile să reacționeze și să acționeze rapid în cazul unor evenimente perturbatoare”, a declarat Ana Sebov, Director și Lider Forensic, PwC România.

Referitor la investiții, majoritatea respondenților intenționează să investească în următorii doi ani în reziliența cibernetică (87%), reflectând îngrijorarea cu privire la creșterea ransomware și a altor atacuri cibernetice, urmată îndeaproape de gestionarea crizelor (86%) și a situațiilor de urgență (85%). Aproape 60% dintre liderii de afaceri înțeleg necesitatea de a susține strategiile de reziliență cu tehnologii care să le permită să extragă informații utile din întreaga companie.

Printre principalele motivații pentru a investi în reziliență se numără strategia, reglementările și teama.

Sectoarele care au cele mai integrate programe de reziliență, potrivit respondenților, sunt tehnologie, media și telecom (28%), sănătate (24%), energie, utilități și resurse (24%), servicii financiare (22%) și servicii publice (19%).

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai citite știri

Exit mobile version