Meta intenţionează să solicite consimţământul utilizatorilor din Uniunea Europeană înainte de a le permite companiilor să îi vizeze cu publicitate pe baza a ceea ce văd aceştia pe serviciile sale, cum ar fi Facebook şi Instagram, a declarat marţi gigantul reţelelor sociale, transmite Reuters.
Meta a spus că schimbarea urmăreşte să abordeze o serie de cerinţe de reglementare în evoluţie din regiune şi provine dintr-un ordin din ianuarie din partea comisarului irlandez pentru protecţia datelor, principalul organism de reglementare al Meta al UE, de a reevalua baza legală privind modul în care direcţionează reclamele.
Utilizatorii Facebook şi Instagram au convenit efectiv să permită ca datele lor să fie folosite în publicitate direcţionată atunci când s-au înscris la termenii şi condiţiile serviciilor, până când autoritatea de reglementare a decis că nu poate procesa informaţiile personale în acest mod.
”Astăzi, anunţăm intenţia noastră de a schimba temeiul legal pe care îl folosim pentru a procesa anumite date pentru publicitate comportamentală pentru persoanele din UE, SEE (Spaţiul Economic European) şi Elveţia de la ”Interese legitime” la ”Consimţământ”. Nu există niciun impact imediat asupra serviciilor noastre din regiune. Odată ce această schimbare va fi implementată, agenţii de publicitate vor putea în continuare să desfăşoare campanii de publicitate personalizate pentru a ajunge la clienţii potenţiali şi a-şi dezvolta afacerile. Am luat în considerare această schimbare în perspectivele noastre de afaceri”, a spus Meta într-o postare pe blog.
Meta a adăugat că va împărtăşi informaţii suplimentare despre modul în care procesul va funcţiona în practică în următoarele luni, după angajamentul suplimentar cu autorităţile de reglementare.
Un purtător de cuvânt al Comisarului pentru Protecţia Datelor din Irlanda, care este principalul organism de reglementare a confidenţialităţii pentru multe dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume din UE, a declarat că a primit corespondenţă de la Meta pe această temă.