Profil de antreprenor

Neakaisa.ro, businessul online „obligat” de succes să ajungă și în offline

Posted on

În 2014, Laura și Vlad Sardescu, proaspeți absolvenți de facultate, făceau primii pași în lumea antreprenoriatului. Au ales să pornească un business online cu gândul de a construi ceva inovator și de a oferi o alternativă pentru magazinele tradiționale de bricolaj. Așa s-a năsut Neakaisa.ro, un magazin online specializat în vânzarea de obiecte sanitare pentru baie și bucătărie. Succesul de care s-a bucurat afacerea a schimbat însă toate planurile, Neakaisa.ro lansând de curând și primul magazin… fizic. 

Povestea Neakaisa.ro a început într-o vreme în care ecommerce-ul în România începea să devină o industrie interesantă. „Am început cu categoria de scule și unelte, apoi am pornit categoria de obiecte sanitare. Ne-am dat seama că este și categoria care ne entuziasmează cel mai mult și am decis să ne concentrăm pe dezvoltarea ei aproape exclusiv, din 2018”, face Laura Sardescu o rapidă incursiune în istoria propriului start-up. La început nu a fost nevoie de prea mulți angajați, însă, în timp, lucrurile s-au schimbat. „Echipa a crescut într-un ritm mai lent în primii ani, nu proporțional cu cifra de afaceri. Abia în 2022 consider că s-a echilibrat balanța, echipa ajungând la 18 membri”, spune antreprenoarea. Creșterea puternică este ceva natural pentru Neakaisa.ro. De altfel, ea este și „vinovată” pentru ambițioasele proiecte de dezvoltare. Ce înseamnă creștere puternică? „În 2020 ajunsesem la vânzări de peste 3 milioane de euro, iar anul trecut (n.red. 2022) s-a încheiat cu venituri de 5,7 milioane de euro”, dezvăluie tânăra antreprenoare. Tot datorită creșterii accelerate, Neakaisa.ro s-a mutat anul trecut în „casă nouă”, iar la început de 2023 a inaugurat și primul showroom. „Ȋn 2022 am mutat birourile într-o nouă locație, unde anul acesta am și lansat primul showroom. Un proiect-concept, într-o clădire de patrimoniu, unde au fost amenajate 11 băi, concepute de 11 designeri de interior diferiți. Este un pas într-o direcție pe care ne-o doream de foarte mult timp – o abordare omnichannel. Suntem acum mai aproape de clientul final cu un showroom de 250 de metri pătrați și o expunere a peste 300 de produse. Proiectul este creat cu scopul de a fi o sursă de inspirație, cu atât mai mult cu cât baia a devenit din ce în ce mai importantă în amenajarea casei”, povestește cofondatoarea Neakaisa.ro. De ce au ales să deschidă un magazin fizic? „Pentru noi showroom-ul a fost în planul de extindere încă de când ne-am specializat în nișa obiectelor sanitare. Era un pas natural care trebuia făcut, având în vedere poziționarea brandului în piață, ca sursă de inspirație și informare. Planul este de extindere și de consolidare, cred cu tărie că piața de online va continua să crească susținut în următorii ani. Însă sunt convinsă că este o nevoie, mai ales atunci când este vorba despre obiecte de design, și de un spațiu offline unde produsele să poată fi văzute”, explică Laura Sardescu.

În ceea ce priveşte tendinţele pe piaţa pe care activează, antreprenoarea spune că a observat, în rândul celor care apelează la ei, un interes mai mare pentru produsele accesibile. „Ȋn toată perioada, 2016-2023, cererea pentru produse premium a fost ȋn creștere. Am remarcat, însă, din 2022, o preferință pentru produse mai accesibile, trend care se menține și acum. Cred că este foarte important mixul preț – calitate – garanție, fiind vorba despre produse care au o durată de folosire foarte lungă. Coșul mediu a trecut în ultimul an și jumătate printr-un roller coaster. Pandemia, inflația, războiul și-au pus amprenta asupra bugetelor și, implicit, a obiceiurilor de consum. Coșul mediu, anul trecut, a fost de 1.600-1.700 lei”, dezvăluie cofondatoarea Neakaisa.ro.

Cum arată viitorul pentru un business online care s-a mutat și în offline? Plin de provocări. „Ultimii ani ne-au arătat că, uneori, și cele mai imprevizibile scenarii pot deveni realitate. Motiv pentru care încercăm să fim pregătiți pentru provocări care de care mai diferite. Important, din punctul meu de vedere, este să găsim un echilibru cât mai sănătos între soluțiile pe termen scurt și planurile de scalare ale brandului. Pentru următoarea perioadă, vom consolida categoria de baie, urmând să lansăm noi game și producători în timp ce începem să construim și categoriile conexe specifice amenajării unei case”, încheie Laura Sardescu.

Laura Sardescu, sfaturi pentru un antreprenor la început de drum:

“Este extrem de important să ai o abordare flexibilă, să fii adaptabil și să respecți un set de valori pe care ți l-ai setat dinainte. De asemenea, elemente extrem de importante sunt echipa pe care o formezi, parteneriatele, mentalitatea orientată către performanță și, mai ales, atenția la nevoile clienților”.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai citite știri

Exit mobile version