Timp liber

Netflix va difuza programul emblematic ”Raw”,al WWE, începând de anul viitor

Foto: iStock

Netflix şi TKO Group Holdings au anunţat marţi că platforma de streaming va difuza programul emblematic ”Raw” al WWE, începând de anul viitor, aceasta fiind prima implicare majoră a Netflix în sporturile live, transmite CNBC.

Acordul pe 10 ani este evaluat la peste 5 miliarde de dolari, potrivit unui document al companiei depus la autorităţile de reglementare a bursei.

Netflix va avea opţiunea de a renunţa la acord după cinci ani şi de a-l prelungi pentru încă un deceniu.

Platforma de streaming va putea transmite ”Raw” la nivel global şi va începe implementarea acordului cu drepturi exclusive asupra acestuia în SUA, Canada, Regatul Unit şi America Latină.

Netflix va deveni, de asemenea, platforma pentru toate emisiunile şi programele speciale WWE din afara SUA, inclusiv ”SmackDown” şi ”NXT”, precum şi ”WrestleMania”, ”SummerSlam” şi ”Royal Rumble”.

Acţiunile TKO au crescut cu peste 20% în urma ştirilor şi a unui anunţ separat că actorul şi fostul superstar de wrestling Dwayne Johnson se va alătura consiliului său de administraţie.

Acţiunile Netflix au crescut cu mai puţin de 1%, cu câteva ore înainte ca compania să raporteze câştigurile.

Netflix, care încearcă să genereze venituri prin reducerea partajării abonamentelor şi prin încurajarea telespectatorilor să se aboneze la serviciul de streaming cu publicitate, a făcut puţine încercări de oferi programe live.

Adăugarea ”Raw”, care este difuzat în prezent pe USA Network şi care produce trei ore de emisiune live pe săptămână, pe tot parcursul anului, va fi un avantaj pentru platformă şi o schimbare istorică semnificativă pentru Netflix.

”Acesta este un super schimbător de joc. Când priviţi înapoi la capitolele din istoria media sportivă, noile capitole sunt conduse de noi paradigme extraordinare. ESPN şi Turner aduc NFL la cablu în 1987. Rupert Murdoch aduce fotbalul la Fox în 1994. Când se vor scrie noi istorii, Raw pe Netflix va fi un astfel de început de capitol, a spus preşedintele TKO şi directorul de operaţiuni Mark Shapiro, într-un interviu.

Netflix s-a implicat recent în sport, cu seriale de tip documentar despre Formula 1 şi golf profesionist, tenis şi fotbal.

Acest acord va permite Netflix să acceseze proprietatea intelectuală WWE pentru proiecte similare.

Cu permisiunea WWE, Netflix ar putea chiar să dezvolte filme sau seriale în jurul personajelor WWE, a spus o persoană familiarizată cu problema.

Pentru TKO, compania-mamă a WWE, încheierea unui acord cu Netflix aduce WWE la aproximativ 250 de milioane de abonaţi la nivel mondial.

Preşedintele WWE, Nick Khan, era interesat de Netflix ca un potenţial loc de difuzare a ”Raw” de câţiva ani.

El a discutat despre cel mai mare streamer din lume la un apel pentru veniturile WWE din primul trimestru al anului 2022, făcând referire la modul în care Netflix a arătat deschidere faţă de schimbarea poziţiilor de lungă durată, cum ar fi respingerea publicităţii şi reprimarea partajării parolelor.

În decembrie 2022, co-CEO-ul Netflix, Ted Sarandos, a declarat la Conferinţa UBS Global TMT că Netflix ”nu a văzut o cale de profit pentru a închiria evenimente sportive mari”.

”Netflix este dispusă să facă ajustări şi să inverseze poziţiile atunci când identifică o problemă”, a spus Khan în 2022.

Alegerea Netflix

TKO a purtat discuţii cu alte companii media, dar s-a concentrat pe Netflix în decembrie, potrivit unor persoane familiare cu problema.

Amprenta globală a Netflix, care depăşeşte orice alt serviciu de streaming, a fost o atracţie cheie pentru WWE, a spus Shapiro.

”Aceasta este una dintre cele mai mari platforme de divertisment din lume. Are marketing pe care nici măcar nu îl poţi înţelege. Are o poziţionare de neegalat în ceea ce priveşte ceea ce fac pe prima pagină.”, a spus Shapiro despre Netflix.

Netflix a anunţat la începutul acestei luni că are 23 de milioane de abonaţi pentru abonamentul său cu publicitate, pe care compania l-a lansat în noiembrie 2022.

Meciurile vor fi concepute în jurul pauzelor publicitare pentru a satisface clienţii fără reclame, care vor vedea acţiune continuă din meciurile live care nu sunt importante. la rezultat, cum ar fi un luptător într-un blocaj susţinut, conform unei persoane familiarizate cu problema.

”Raw” este programul de top al reţelei de cablu din SUA, atrăgând 17,5 milioane de telespectatori unici pe an, au spus companiile.

Shapiro a spus că abilitatea Amazon de a reda ”Thursday Night Football” în acest sezon fără probleme şi succesul recent al Peacock de a transmite în streaming un meci de playoff din Liga Naţională de Fotbal i-au dat încredere că Netflix va transmite ”Raw” din punct de vedere tehnologic, chiar dacă nu a făcut aşa ceva pe o bază consistentă încă.

Cele mai recente știri

To Top