Companiile de produse alimentare ambalate din SUA sunt pregătite pentru o serie de preluări, în încercarea de a-şi reînnoi portofoliile de mărci, pe măsură ce creşterea din epoca pandemiei se estompează şi beneficiile majorării preţurilor încep să se diminueze, transmite Reuters.
Luna trecută, Campbell Soup a încheiat un acord de 2,7 miliarde de dolari pentru preluarea producătorul de sosuri Rao’s, Sovos Brands.
Unilever a cumpărat brandul premium de iaurt congelat Yasso în America de Nord, în timp ce Mars, producătorul Snickers, a achiziţionat producătorul de alimente sănătoase Kevin’s Natural Foods.
”A existat o creştere bună a M&A (fuziunilor şi achiziţiilor) în industria alimentară, în prima jumătate a anului… A fost o temă mare şi ne aşteptăm ca aceasta să continue în jumătatea din spate a anului 2023 şi la începutul lui 2024”, a declarat Michael Milani, director general la firma de consultanţă Baker Tilly.
Acest lucru se întâmplă în ciuda costurilor mai mari ale împrumuturilor, care tensionează companiile care caută achiziţii.
Valoarea acordurilor de preluare din industria alimentară şi a băuturilor din SUA a scăzut cu aproape 3%, până la aproximativ 10,39 miliarde de dolari în acest an, potrivit datelor LSEG. Dar volumele lor au crescut cu 17,5% la 248, până la 1 septembrie, făcând din această industrie un punct luminos în încheierea de tranzacţii.
”Companiile mari de produse alimentare trebuie să adauge mai multe concepte noi, profile noi de arome şi produse alimentare noi, deoarece mărcile lor vechi – deşi în continuare în creştere – nu cresc într-un ritm semnificativ”, a spus Milani.
Creşterea tranzacţiilor vine pe măsură ce volumul vânzărilor la companii precum Kraft Heinz şi Campbell a scăzut cel puţin în ultimele şase trimestre, din cauza cererii slabe, în timp ce beneficiile din creşterea preţurilor se estompează şi ele.
”M-aş aştepta să fie un ritm continuu de M&A”, a declarat Sarah Henry, director general şi manager de portofoliu la Logan Capital Management, care deţine acţiuni la PepsiCo şi Mondelez International.
Companiile de produse alimentare ambalate ”se confruntă acum cu nişte comparaţii dificile cu privire la produsele ecologice (vânzări) şi caută nişte obiective strategice, specifice categoriei de fuziuni şi achiziţii, care să le propulseze în următorii câţiva ani”, a spus Henry.
Producătorul de cereale Cheerios General Mills a fixat fuziunile şi achiziţiile drept un obiectiv cheie în următorii ani, directorii spunând că este ”un mediu bun pentru fuziuni şi achiziţii în acest moment”.
Pentru Mondelez, achiziţiile unor companii mai mici sunt calea de urmat, a declarat recent şeful financiar al producătorului Oreo, Luca Zaramella, la o conferinţă Barclays.
Luna trecută, Reuters a relatat că Hostess Brands, producătorul Twinkies, analizează o vânzare şi că Mondelez şi Hershey ar putea fi în cursa pentru a o cumpăra.
Analiştii JP Morgan au spus că ar putea urmări ca Hostess să se extindă în afara Americii de Nord.
”Majoritatea companiilor de alimente ambalate cu capitalizare mare şi-au redus cu sârguinţă datoria şi şi-au îmbunătăţit bilanţul (în pandemie) astfel încât au capacitatea de a risca şi apetitul pentru risc pentru a urmări achiziţii la scară largă. Aceste companii de produse alimentare ambalate trebuie să continue să găsească modalităţi de a rămâne relevante. Aşadar, una dintre cele mai uşoare modalităţi de a face acest lucru este prin M&A”, a spus analistul CFRA Research Arun Sundaram.