Analize

Producătorii germani de automobile rămân în urma concurenților globali, în timp ce prețul acțiunilor lor scade cu o cincime

Posted on

Producătorii germani de automobile, mărcile emblematice ale celei mai mari economii europene, pierd cote de piață și generează randamente mai slabe pentru investitori decât concurenții lor globali, arată o nouă cercetare realizată de platforma de tranzacționare și investiții eToro.

Cercetarea eToro urmărește performanța primilor 15 producători auto din lume și prezintă un deceniu de declin pentru producătorii germani de automobile cotați la bursă (Mercedes-Benz Group, BMW, Volkswagen și Porsche), aceștia înregistrând o scădere colectivă a prețului acțiunilor de -9% în ultimul an și de -21% în ultimul deceniu. În medie, primii 15 producători auto (inclusiv cele patru mărci germane cotate la bursă) au înregistrat creșteri ale prețului acțiunilor de 105% în ultimul deceniu, cu 22% numai în ultimul an.

În China, cea mai mare piață auto din lume, producătorii germani de mașini de top înregistrează o scădere a livrărilor, în timp ce se străduiesc să țină pasul cu concurenții locali. VW a fost depășită de chinezii de la BYD, care au devenit cea mai bine vândută marcă locală la sfârșitul anului 2022, în timp ce cota de piață a VW în China a scăzut la 14,5% anul trecut (de la 19,3% în 2020). Între timp, livrările Mercedes-Benz în China s-au redus pentru al treilea an consecutiv, scăzând cu 2% în 2023. Livrările Porsche în China au scăzut, de asemenea, cu 15% anul trecut.

Producătorii germani de automobile au înregistrat performanțe slabe și pe segmentul vehiculelor electrice în fața concurenților americani și chinezi – Tesla și BYD. În ultimul deceniu, prețul acțiunilor Tesla a crescut cu 1229%, iar cel al acțiunilor BYD cu 374%. Tesla deține 19,9% din piața mondială a vehiculelor electrice, în timp ce VW, cel mai apropiat concurent german, deține doar 4,8%. In China, 84% din piața vehiculelor electrice este dominată de producătorii locali, iar mărcile germane de automobile au o cotă de piață de numai 5%

Comentând aceste date, Ben Laidler, strategul pentru piețe globale de la eToro, a declarat:

„Industria auto listată la burse la nivel global este cea mai divizată dintre toate industriile pe care le-am văzut. Mult lăudatul sector auto german se confruntă cu o concurență fără precedent în ceea ce privește prețurile și tehnologia. În Europa, mulți consumatori păstrează mai mult timp modelele mai vechi sau aleg să renunțe la mașini. Între timp, concurenții americani, chinezi și indieni dezvoltă modele mai ieftine și sunt lideri pe segmentul vehiculelor electrice, amenințând poziția pe piață a producătorilor germani.” 

Concurenții globali tradiționali se descurcă, de asemenea, mai bine decât mărcile de automobile germane. Compania japoneză Honda și-a majorat prețul acțiunilor cu 50% în 12 luni și a crescut cu 64% în 10 ani. Între timp, Toyota a crescut cu 95% în ultimul an și cu 232% în ultimul deceniu. 

Index de performanță:

Index prețuri mașini germane Indicele global al prețurilor automobilelor

(15 cei mai mari producători de automobile în funcție de capitalizarea de piață)

Anul curent 5% -3%
1 an -9% 22%
5 ani 14% 123%
10 ani -21% 105%

 

Performanța individuală a acțiunilor:

 

VW BMW Mercedes-Benz Porsche Honda Toyota Tesla BYD
Anul curent 12% 1% 12% 4% 24% 40% -26% 13%
1 an -12% 2% 1% -25% 50% 95% 14% -15%
5 ani 45% 35% -17% Pre-IPO 75% 163% 1052% 284%
10 ani -29% 14% 25% Pre-IPO 64% 232% 1229% 374%

 

Ferrari Stellantis GM Ford Maruti Suzuki Hyundai Tata Motors
Anul curent 23% -1% 24% 0% 26% 25% 28%
1 an 51% 42% 35% 3% 46% 25% 110%
5 ani 206% 93% 14% 16% 92% 81% 370%
10 ani Pre-IPO 356% 31% -25% 569% 7% 149%

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai citite știri

Exit mobile version