Reţeaua de magazine de proximitate LaDoiPaşi – franciză dezvoltată de METRO România – a deschis 60 de magazine într-o singură zi, depăşind astfel pragul de 2400 de magazine.
”Reţeaua de magazine de proximitate LaDoiPaşi – franciză dezvoltată de METRO România – a deschis 60 de magazine într-o singură zi, depăşind astfel pragul de 2400 de magazine. Această performanţă confirmă atât interesul antreprenorilor locali pentru acest format de retail, cât şi preocuparea continuă a METRO de a susţine afacerile independente, esenţiale pentru buna funcţionare a economiei”, anunţă compania.
Cele 60 de magazine noi sunt prezente atât în mediul urban, cât şi în cel rural. O parte dintre antreprenori au ales să dezvolte un business nou, însă cei mai mulţi sunt proprietari de magazine de proximitate care au simţit că doar făcând parte integrantă din franciza LaDoiPaşi pot face faţă expansiunii comerţului modern.
“28 iunie 2024 este o zi memorabilă în istoria de peste 12 ani a francizei LaDoiPaşi. Inaugurarea simultană a 60 de magazine reflectă interesul crescut al pieţei pentru acest model de business şi capacitatea noastră de a răspunde unui volum mare de cereri. A fost o cursă contracronometru, care a presupus un efort logistic impresionant şi o mobilizare de forţe fără precedent în companie pentru a face posibil un proiect atât de ambiţios. Le urăm bun-venit noilor parteneri în comunitatea noastră. Avem convingerea că, împreună, vom fi mai puternici şi vom construi afaceri sustenabile. Continuăm să susţinem afacerile independente prin dezvoltarea reţelei LaDoiPaşi, unul dintre pilonii de creştere ai businessului METRO”, a declarat Irinel Popescu, Sales & Operations Director, METRO Romania.
La finalul anului, METRO estimează că franciza LaDoiPaşi va depăşi pragul de 2.500 de magazine.
Magazinele au suprafeţe medii cuprinse între 80 şi 120 mp şi propun un mix de produse alimentare şi non-alimentare care variază în funcţie de profilul local, selecţia fiind realizată pe baza unei analize minuţioase a obiceiurilor de consum specifice comunităţilor cărora li se adresează. În medie sunt între 3.500 – 7.000 de produse expuse la raft.
”Principalul avantaj pe care antreprenorii îl simt zi de zi în cadrul francizei LaDoiPaşi este acela că magazinele sunt deţinute în totalitate de ei, fiind, practic, afaceri independente. Valoarea adăugată vine din partea METRO, care le oferă acestora un sprijin substanţial, atât în faza de investiţie, cât şi în cea operaţională. Este vorba despre sprijin în amenajarea magazinului, dar şi în transferul continuu de know-how pe zonele de mercantizare, soluţii de marketing, soluţii digitale şi consultanţă pentru atragerea, fidelizarea clienţilor şi stimularea vânzărilor. Cei care doresc să intre în franciza LaDoiPaşi vor investi în propria afacere, în funcţie de spaţiul care va fi transformat, precum şi de nevoile comunităţii pe care o vor deserve”, anunţă compania.
METRO participă cu know-how şi consultanţă în privinţa aspectelor-cheie ale afacerii, cum ar fi alegerea echipamentelor şi a sortimentaţiei. De asemenea, METRO asigură elementele de branding, de mercantizare, dotările cu echipamente şi suport IT, materialele promoţionale, campaniile de promovare la nivel naţional, campaniile de loialitate şi aniversare. Antreprenorii LaDoiPaşi beneficiază de avantajele unui sistem de gestiune integrat cu METRO, care automatizează operaţiuni precum înregistrarea facturilor, gestionarea produselor, controlul stocurilor, activităţi care în mod tradiţional presupun un volum mare de muncă.
Lanţul de magazine LaDoiPaşi a fost creat prin reunirea mai multor proprietari independenţi sub un singur brand. Conceptul LaDoiPaşi a fost lansat pe piaţa locală în 2012 şi dezvoltat în regim de franciză de METRO România, pentru a susţine antreprenorii locali să îşi dezvolte afaceri în comunităţile în care trăiesc. În magazinele LaDoiPaşi, consumatorii găsesc o gamă largă de produse de bază, având la dispoziţie produse proaspete, de la lactate şi brânzeturi, la legume şi fructe, la carne proaspătă şi preparate din carne. Lanţul s-a extins accelerat, încă de la lansarea pe piaţă. În prezent, reţeaua numără peste 2.400 de magazine răspândite uniform, pe întreg teritoriul României.
METRO este lider internaţional în comerţul de produse alimentare şi nealimentare cu ridicata, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor şi business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum şi ale comercianţilor independenţi (Traders). În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienţi. Compania operează în peste 30 de ţări şi are peste 89.000 de angajaţi la nivel mondial. În anul financiar 2022/23, METRO a generat vânzări de 30,6 miliarde de euro.