SanoPass, furnizor al abonamentelor de fitness, atrage atenția asupra importanței menținerii unui stil de viață activ și sănătos în rândul românilor în timpul sezonului estival. Compania prezintă concluziile unui nou studiu realizat în perioada ianuarie-iulie 2023 pe un eșantion de peste 2.000 de persoane active din comunitatea de 50.000 de persoane a SanoPass by Medlife, privind comportamentul de fitness în lunile de vară, respectiv iunie și iulie, tendință care se prelungește și în luna august.
Rezultatele analizei arată că există o scădere semnificativă de aproximativ 20% a activității fizice în timpul verii, vârful sezonalității fiind înregistrat în lunile ianuarie, februarie și martie, pe fondul stabilirii rezoluțiilor pentru noul an, urmat de perioada de toamnă, cu precădere în lunile octombrie și noiembrie. Această tendință poate avea un impact semnificativ asupra stării generale de sănătate și condiției fizice a indivizilor, întrucât o pauză prelungită în exercițiile regulate poate duce la deteriorarea condiției fizice și a stării generale de bine, potrivit studiilor recente publicate în revista „Journal of Sports Science & Medicine”.
În plus, un raport comun al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) și al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) sugerează că o creștere a activității fizice ar putea preveni mii de decese premature în UE și ar economisi anual miliarde de euro din cheltuielile cu asistența medicală.
„Dorim să subliniem că bunăstarea noastră nu intră în vacanță. Pe parcursul sezonului estival, există o varietate de opțiuni pentru a face mișcare, cum ar fi exercițiile în sala de fitness, yoga, înotul și drumețiile în aer liber. Încurajăm fiecare individ să mențină un nivel de activitate constant, astfel încât să își păstreze sănătatea și vitalitatea”, a declarat Andrei Vasile, fondatorul SanoPass by MedLife.
De asemenea, SanoPass a observat o creștere a interesului din partea companiilor de a sprijini un stil de viață activ în rândul angajaților lor. Într-o evoluție pozitivă, din ce în ce mai multe companii încep să ofere abonamente de fitness sau alte facilități legate de activitatea fizică ca beneficii oferite în cadrul pachetului extrasalarial. În contextul în care „well-being”-ul devine o temă tot mai importantă în cadrul organizațiilor, SanoPass încurajează acest tip de angajament și promovează beneficiile unui mediu de lucru sănătos și activ.
Principalele orașe în materie de cerere a serviciilor de fitness rămân București, Cluj, Brașov, Craiova și Iași, românii fiind dispuși să investească în sport un buget mediu lunar de 190 de lei.
„Cifrele din portofoliul nostru arată că Brașovul este un oraș în care oamenii consumă servicii de fitness peste media națională, înregistrând aproximativ 10 intrări în medie per abonat versus 7.5 – 8 la nivel național”, a subliniat Andrei Vasile.