Ryanair, cea mai mare companie aeriană europeană după numărul de pasageri, a anunţat luni lansarea unui serviciu de abonament anual, care le va oferi membrilor locuri rezervate, asigurare de călătorie şi acces la reduceri lunare pentru bilete, la un preţ de 79 de euro (aproximativ 85 de dolari) pe an, transmite Reuters.
Compania irlandeză a precizat că serviciul, denumit ”prime”, va fi disponibil iniţial pentru un număr limitat de 250.000 de membri. Dacă se va atinge capacitatea maximă, Ryanair ar putea obţine venituri anuale de 19,75 milioane de euro din acest program.
Abonamentul face parte dintr-o tendinţă tot mai vizibilă în industria turismului low-cost, unde companiile încearcă să fidelizeze clienţii prin oferte personalizate şi costuri predictibile. Compania concurentă Wizz Air a lansat anul trecut serviciul ”MultiPass”, care permite blocarea preţului unui zbor pe lună şi oferă opţiuni pentru bagaj de cală şi îmbarcare prioritară.
De asemenea, platforma spaniolă de rezervări online eDreams ODIGEO are un serviciu propriu denumit tot ”prime”, care oferă reduceri, rambursări pentru bilete şi posibilitatea de a păstra preţul unui bilet pentru o perioadă determinată.
