Actualitate

S-au scumpit biletele de avion. Chirițoiu: Vrem să vedem de ce au crescut preţul biletelor

Consiliul Concurenţei analizează impactul ieşirii Blue Air de pe piaţă şi al reducerii activităţii TAROM şi motivul pentru care a crescut atât de mult preţul biletelor la companiile aeriene Wizzair, Ryanair şi nu numai, a declarat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

„Vedem efecte în piaţă. Deci, faptul că din cei patru mari actori de pe piaţa de aviaţie din România Blue Air-ul a ieşit, iar TAROM îşi reduce activitatea, deci din patru avem vreo doi-jumate, cred că se simte în piaţă. Se simte în creşterea preţului biletelor. În acelaşi timp, supravieţuirea TAROM ne ajută să nu crească şi mai mult, dacă mergem pe logica asta. Altfel, dacă ne uităm în Europa, vedem o restrângere a numărului de companii. SAS-ul scandinav a fost vândut, TAP-ul portughez e de vânzare, deci vedem că numărul de actori pe piaţă se reduce în Europa. Deci, ne uităm la impactul în piaţă al ieşirii Blue Air şi al reducerii activităţii TAROM, da? Vrem să vedem cât de mult şi de ce au crescut preţul biletelor la Wizzair, Ryanair ş.a.m.d. Inclusiv la TAROM sunt preţuri mari pe unele rute. Ne uităm în momentul de faţă la evoluţia preţului biletelor post-pandemie”, a afirmat Chiriţoiu, la Sinaia.

Consiliul Concurenţei a declanşat o analiză care vizează modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor biletelor de avion pentru rutele care au plecare din România, potrivit informaţiilor oferite de autoritatea de concurenţă.

În cadrul studiului, instituţia va analiza structura pieţei serviciilor de transport aerian de călători din România, precum şi mecanismele de funcţionare ale acesteia, în contextul în care companiile aeriene au majorat considerabil preţurile biletelor de avion.

Analiza a fost declanşată în contextul creşterilor mari ale preţurilor biletelor de avion practicate de companiile aeriene, odată cu ieşirea Blue Air de pe piaţă şi a renunţării TAROM la operarea unor curse aeriene.

Astfel, vor fi analizate cererea şi oferta de pe piaţă, nivelul de transparenţă a modului de stabilire a preţurilor biletelor practicate de companiile aeriene, inclusiv de ajustare dinamică a acestora şi vor fi identificate eventuale disfuncţionalităţi ale pieţei.

La finalul analizei, Consiliul Concurenţei va formula propuneri şi recomandări în scopul eliminării posibilităţii de inducere în eroare a consumatorilor, iar în măsura în care vor fi descoperite încălcări ale legii, vor fi iniţiate procedurile necesare pentru sancţionarea acestora, potrivit reprezentanţilor instituţiei.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top