Apelăm la Google pentru orice întrebare pe care o avem. Dar Google este mult mai mult decât un motor de căutare. Google înseamnă și YouTube, Gmail, aplicații, Google Maps sau Android. Google colectează informații despre noi toți, cu ajutorul cărora poate anticipa intenția. Cu alte cuvinte, Google poate plasa anunțul tău în fața unui utilizator care este gata să cumpere produsul sau serviciul tău. Uneori acest match este făcut de Google chiar înainte ca utilizatorul să fie conștient că dorește să cumpere. Pentru a putea ajunge la acești utilizatori, este esențială setarea unor campanii cât mai bine definite și care să se alinieze cu obiectivele tale de marketing. În continuare îți vom prezenta pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a putea seta o campanie în Google Ads.
Configurarea contului Google
Înainte de a putea seta prima campanie este esențială configurarea contului de Google Ads, cât și a Google Tag Manager. Dacă ai deja orice fel de cont Google (Gmail, de exemplu), Google va conecta automat acel cont existent la noul tău cont Google Ads. În timpul configurării contului, Google te întreabă care sunt principalele obiective de marketing, astfel încât să îți poți construi campania în jurul lor. Dar iată care este problema: dacă selectezi oricare dintre obiectivele oferite de Google pentru o configurare ușoară, vei obține o versiune slab scalată a Google Ads, nepersonalizată. Așa că, în schimb, dă scroll până la rândul Are you a professional marketer? Switch to Expert Mode și continuă configurarea din acel punct.
Configurarea Google Tag Manager
Configurarea contului Google Tag Manager este esențială pentru a putea conecta urmărirea conversiilor la contul tău. Acesta este un software gratuit Google care îți permite să instalezi un sistem de urmărire pe site-ul tău utilizând un fragment de cod, pentru a urmări acțiunile efectuate site și, astfel, pentru a evalua succesul campaniilor. Cu alte cuvinte, în loc să plătești un web developer pentru a instala coduri personalizate pe site, Google Tag Manager acționează ca un developer personal, astfel încât să poți instala coduri mai ușor folosind interfața GTM.
Setarea campaniei generale în Google Ads
În urma configurării contului Google, putem continua cu setarea primei campanii în Google Ads și anume campania generală. Acest tip de campanie se concentrează pe căutările pentru ofertă sau pentru pivoți relevanți.
Campaniile generale sunt cele care generează bani (în timp). Acestea urmăresc termenii de căutare care sunt indicatori pozitivi de intenție. Campaniile generale captează traficul cu intenție comercială ridicată, atrag clienții care sunt gata să cumpere, identifică tendințele din industrie și te poziționează ca autoritate.
Campania generală ar trebui să fie de Search și îți recomandăm să îi atribui 70% din bugetul tău. Din punct de vedere al afișării, selectează Search Network și deselectează Display Network. Mai departe, selectează locația țintă și persoanele care sunt sau se află în mod regulat în acest loc. La nivel de Audiențe nu efectua nicio modificare, iar ca strategie de Bidding, selectează Manual CPC.
Înainte de a începe configurarea campaniei trebuie să știi ce cuvinte cheie vei folosi. Determină cuvintele cheie înainte de a-ți defini grupurile de anunțuri. Începe cu Google și introdu cuvintele țintă și vezi ce sugestii apar. Nu uita că Google oferă recomandări suplimentare în partea de jos a rezultatelor căutării.
Notează „cuvintele cheie cu care nu dorești să apari în rezultate„ și începe lista de cuvinte cheie negative.
Tot pentru configurarea cuvintelor cheie te poți folosi și de următoarele instrumente: Google keyword planner (în cadrul Google Ads, accesează Tools and Settings > Keyword Planner > Discover new keywords) și SEMRush.
Acum, este timpul să stabilești grupurile de anunțuri. Cu cuvintele cheie în minte, gândește-te la cei cărora le vorbești: Cum se privesc ei înșiși oamenii care fac parte din publicul tău țintă? Dacă vrei să te adresezi acestor grupuri în mod diferit, segmentează grupurile de anunțuri în mod corespunzător. Așadar, te sfătuim să iei în considerare următoarele aspecte: Oferta se schimbă în funcție de audiență? Ar trebui să se schimbe reclamele? Ar trebui să se schimbe extensiile? Se va schimba landing page-ul?
Definirea unui anunț text în Google Ads
Pentru a ajunge în mod eficient la potențiali clienți, anunțurile folosite ar trebui să fie specifice, relevante, atractive și de impact. Astfel, poți avea în vedere următoarele aspecte: evidențiază aspectele unice ale brandului sau produsului promovat, include prețuri, promoții și alte aspecte exclusive, îndeamnă-ți clienții să realizeze o acțiune, folosește cel puțin unul dintre cuvintele tale cheie, asigură-te ca ad-ul face trimitere către landing page-ul site-ului tău, asigură-te că anunțul este atrăgător și pentru utilizatorii de mobil, experimentează, verifică-ți textul de posibilele greșeli.
Nu în ultimul rând, în momentul setării campaniei trebuie luate în calcul și aspectele legate de buget. Bugetul este atribuit la nivel de campanie, iar grupurile de anunțuri vor „fura” bugetul unul de la celălalt.
Acum campania ta este configurată și gata de lansare.